بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تصویب طرح جامع برای ١۵ امامزاده و بقعه متبرکه در استان طی سال جاری خبر داد.

طرح جامع ١۵ بقعه متبرکه در خراسان شمالی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد گفت: طرح های جامع امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای نامناسب، طراحی و نقشه راه ساخت و سازهای یک بقعه متبرکه را مشخص می کند که پروژه های عمرانی و ساخت و ساز بقاع متبرکه باید براساس این طرح جامع، انجام شود.

وی هدف از طرح جامع بقاع متبرکه، را ایجاد تهیه طرح اولیه معماری و جانمایی در امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: در تهیه‌ طرح ‌های جامع بقاع متبرکه به منظور جلوگیری از هزینه های اضافی باید همه نیازهای یک بقعه مدنظر قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین پس از تهیه‌ طرح جامع، عملیات عمرانی بقعه با توجه به اولویت‌ هایی که وجود دارد آغاز و تا پایان عملیات عمرانی باید در راستای طرح جامع بقعه به جلو حرکت کرد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در راستای تحقق این موضوع، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برنامه ها و طرح های مختلفی را طی ایام سال به ویژه مناسبت ها اجرا می کند.

وی همچنین از بهره برداری ١٣ پروژه عمرانی طی دهه وقف در استان خبر داد و افزود: امسال ١٨ میلیارد ریال اعتبار برا تکمیل فعالیت های عمرانی، احداث، توسعه، بازسازی و محوطه سازی بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به واگذاری موقوفات به سرمایه گذاران اظهار کرد: مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با سرمایه گذاران در راستای بهره مندی بیشتر و بهتر از موقوفات است.

وی گفت: در حال حاضر موقوفاتی در استان وجود دارند که قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه گذار را با هدف انجام فعالیت های مشارکتی دارد که در این راستا اوقاف خراسان شمالی برای جذب سرمایه گذار در بحث موقوفات همکاری لازم را با متقاضیان انجام می دهد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: هم اکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با سرمایه گذاران در زمینه ساخت و ساز مشارکت ۵۰ درصدی دارند و تعداد ١٩ موقوفه نیز با کاربری تجاری، اداری، زراعی و مسکونی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.