شهرکرد- مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت:موقوفات منفعتی در سال جاری رشد ۲ برابری داشته که مهمترین آن ها ساختمانی در مرکز استان به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که درآمد آن جهت تأمین هزینه های بیماران سرطانی می باشد و امسال درآمدهای وقفیات منفعتی ۲۰ درصد رشد داشته است.

موقوفات منفعتی در چهارمحال و بختیاری در سال جاری رشد ۲ برابری داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بمناسبت دهه وقف گفت:یکی از اقدامات و اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استانی،کشوری و بین المللی مخی باشد که در این راستا در دهه اوقاف در مراسمی از برگزیدگان مسابقات قرآنی و موسسات قرآنی تجلیل بعمل می آید.

وی با اشاره به موقوقات استان چهارمحال و بختیاری افزود:در مجموع در استان یک هزار و ۶۷۸ موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۵۰ موقوفه شامل مساجد، ۳۵۰ حسینیه، تکیه، زینبیه و مهدیه، و همچنین ۳۰۰ موقوفه منفعتی در این استان به ثبت رسیده است.

عزیزی با اشاره به موقوفات جدید در سال جاری گفت: ۱۷ وقف جدید در چهارمحال و بختیاری در سال جاری به ثبت رسیده که ۱۱ موقوفه منفعتی و ۶ موقوفه انتفاعی می باشد که شهرستان شهرکرد ۳ وقف،شهرستان بروجن ۶ وقف،فارسان ۴ وقف و لردگان نیز ۴ وقف می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: موقوفات منفعتی در سال جاری رشد ۲ برابری داشته که مهمترین آن ها ساختمانی در مرکز استان به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که درآمد آن جهت تأمین هزینه های بیماران سرطانی می باشد و امسال درآمدهای وقفیات منفعتی ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: یک ساختمان ۶ واحده در مرکز استان با مشارکت بخش خصوصی در حال تکمیل است که این ساختمان در زمینی به مساحت ۱ هزار و ۱۰۰ متر مربع و با هزینه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی اتاق های مشاوره وقفیات در این سازمان وقفیات بر اساس نیازهای روز جامعه صورت میگرد که تأمین دارو،امور اجتماعی،مسکن، ازدواج،خوابگاه های دانشجویی،کارگاه های ایجاد اشتغال، امور هنری و توسعه کشاورزی از این جمله می باشد .

 عزیزی افزود: همچنین مجتمع درمانی جامع از محل موقوفات کربلایی خانم مصری جان در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع در قالب ۸ واحد پزشکی در دهه فجر امسال افتتاح می شود و درآمد حاصل از آن صرف مسجد جامع شهرکرد می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۱۰۱ امامزاده،بقعه متبرکه،قدمگاه و زیارتگاه وجود دارد و مقرر شده اداره کل اوقاف در سال جاری ۱۰ امامزاده از جمله امامزاده سلطان سبزه پوش اشکفتک و امامزاده نقنه را بازسازی کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از امامزادگان هیچگونه درآمدی ندارند اداره کل اوقاف بر اساس وظایف سازمانی تعهد در تعمیر و بازسازی این امامزادگان دارد، اما متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی مانع تراشی های بسیاری را بر سر راه اوقاف ایجاد می کند.

عزیزی اظهار کرد: در سال جاری ۱۷۸ سند ثبتی توسط اداره کل اوقاف برای مساجد،امامزادگان و بقاع متبرکه اخذ شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در اربعین حسینی گفت: امسال برای اولین بار موکبی تحت عنوان موکب فرهنگی چهارمحال و بختیاری در کربلای معلی برپا شد که اقدام به توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغات دینی نمود که بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای موکب هزینه شد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به برنامه این سازمان در دهه وقف افزود: ۱۰ برنامه در مرکز استان، برنامه وقف قرآن(تقدیر از قرآنی ها)،برنامه یاوران وقف و روز وقف و علم و فناوری و همچنین نشستی با اتاق بازرگانی استان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.