جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسدارن تا زمانی که مردم در خانه‌های امن خود قرار گیرند و تا آخرین نفر در کنار آنها خواهد بود و منطقه را ترک نمی کند.

سپاه پاسداران تا لحظه آخر در کنار زلزله‌زده‌گان کرمانشاه است

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین سلامی در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله گفت: ما امروز به اتفاق سردار پاکپور و  دیگر مسئولین ستاد بحران از بسیاری از روستاهای آسیب دیده در کمربند اصلی زلزله بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: خوشبختانه به رغم وسعت منطقه زلزله و روستاهای زیادی  که درگیر شده و ابعاد آن در حوزه انسانی و جغرافیایی عظیم است،  خوشبختانه بسیاری از نیازهای اولیه مرتفع شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: ما امروز به روستاها رفته و با روستائیان صحبت کردیم و خوشبختانه نیازها به اقلام اولیه و آب مرتفع شده است. همچنین اسکان اولیه مرتفع شده و مقدار کمی مانده که امروز و فردا مرتفع می شود.

وی یادآور شد: از همان ساعات اول زلزله واحدهای سپاه در منطقه حاضر و به کمک آسیب دیده گان شتافتند.

سردار سلامی افزود: نیروی زمینی ما مدیریت وسیعی را برای ۱۹۰۰ روستای منطقه انجام داد و  حدود ۱۰۰۰ دستگاه مهندسی و همه امکانات مهندسی مورد نیاز ما برای آوار برداری و کمک به زلزله زده گان در این مناطق مستقر شدند.

وی گفت: همچنین ۶ بیمارستان سیار پیشرفته صحرایی در این مناطق توسط سپاه برپا شده  که یکی از آنها جزو مدرنترین بیمارستان های صحرایی جهان و صدها عمل جراحی انجام دادند

جانشین فرمانده سپاه پاسداران  تصریح کرد: واحدهای رزمی سپاه و قرار گاه نجف نیز توزیع مواد غذایی و پوشاک را به عهده گرفتند و خدمات خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه  نیز بسیجیان را مدیریت در امر امداد رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز مدیریت می کرد و شبانه روز فعال بودند. همچنین فرمانده هان ما شبانه روز در منطقه هستند و حضور بسیجیان در عرصه امداد و نجات را مدیریت می کنند.

وی گفت: نیروی هوا و فضای سپاه و بالگردهای سپاه در کنار ارتش و هلال احر برای انتقال هوایی فعال عمل کردند. ۳۲ سپاه استانی ما در حال جمع آوری و انتقال اقلام مردمی به مناطق زلزله زده فعالیت دارند.

سردار سلامی گفت: غلبه ما بر اوضاع اولیه حاصل شد وبه ثبات اولیه و نسبی رسیده ایم. امیدواریم هر چه سریعتر اوضاع به شرایط مطلوب برسد.

وی گفت: هم اکنون نیاز به نایلون با توجه به بارش پیش رو وجود دارد و علاوه بر آن زلزه زده گان نیازم  لوازم بهداشتی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کم کم داریم به اسکان اولیه و مرحله میانی می رسیم و برای کنترل وضعیت روانی و روحی مردم حادثه دیده نیاز به امکاناتی وجود دارد.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: ما به مردم ایران و زلزله زده گان اعلام می کنیم  که سپاه در مواقع سخت و لحظات بحران حضور داشته و تا لحظه آخر کنار آنها هستیم و تا مردم در خانه های امن قرار نگیرند منطقه را ترک نمی کنیم و کنار آنها می مانیم تا به وضعیت با ثبات برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.