قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون تومان از محل موقوفات در بخش های مختلف استان قزوین برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه جمع آوری شده است.

۳۰ میلیون تومان در قزوین برای کمک به زلزله زدگان غرب جمع آوری شده است

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: باتوجه به وقوع زلزله طی چند روز گذشته در مناطق شمال غربی کشور، یک موکب توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان کرمانشاه به منظور کمک به زلزله زدگان مستقر شده که البته نقش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این زمینه نیز بی تأثیر نبوده است.

وی افزود:در حال حاضر سی میلیون تومان از محل موقوفات در بخش های مختلف استان قزوین برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه جمع آوری شده و در امامزادگان سطح استان (آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، امامزاده سلطان سیدمحمد و امامزاده چهارانبیاء) نیز پایگاه های جمع آوری مردمی استقرار شده است تا اقلام مورد نیاز جمع آوری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه اربعین به عنوان یک رویداد عظیم و نماد حضور شیعه محسوب می شود و هر سال و هر روز جوشش و حضور مردم در پیاده روی اربعین افزایش می یابد، بیان کرد: موکب سیدالشهدا در فاصله پنجاه متری حرم امام علی (ع)  در اربعین سال جاری با مشارکت ستادمردمی اربعین این استان برپا شده بود که خدمات مختلفی در آن به زائران حسینی ارائه شد.

عادل عنوان کرد: در موکب سیدالشهدا با همراهی ستاد مردمی اربعین استان قزوین اقامتگاهی برای زائران آماده شده بود که اسکان یکهزار نفر به صورت شبانه، پذیرایی یکصد و ۱۶ هزار وعده، اقامه مراسم عزاداری با حضور سخنرانان مطرح کشور به مدت ۶ شب در حسینیه موکب، حضور ۱۰ نفر از مبلغان، اقامه چهار نوبت نماز جماعت در هر وعده نماز، بهره گیری از عینک های دیجیتال ۳۶۰ درجه وتوزیع ۱۰ هزار بسته فرهنگی از جمله خدمات ارائه شده در این موکب بود.

وی اضافه کرد: هزینه هایی که برای موکب سیدالشهدای مستقر در شهر نجف صرف شد، شامل ۳۰۰ میلیون تومانی بود که این موکب به مدت چهارده روز در شارع طوسی شهر نجف اشرف استقرار داشت و شصت و دو خادم به صورت صلواتی در آن فعالیت می کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: دو موکب مشارکتی با مشارکت ستاد مردمی اربعین و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز (واقع در شهر مهران و موکب آستان مقدس بی بی زبیده خاتون (ع) به مدت دوازده روز در کربلا) را بر پا کرده و چهل میلیون تومان کمک کرده ایم.

عادل مطرح کرد: به صورت تقریبی پانصد میلیون تومان به موکب آستان بی بی زبیده خاتون (ع) کمک کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.