وزیر دفاع گفت: دولت دیروز تصمیماتی را با سرعت برای حل مشکلات مردم حادثه‌دیده کرمانشاه اتخاذ کرده و نیروهای مسلح سریع پای کار آمدند.

نیروهای مسلح در زلزله کرمانشاه سریع پای کار آمدند/دولت ‌تصمیمات خوبی ‌با سرعت برای حل مشکلات مردم منطقه گرفت

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیب امیر حاتمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: شهدا و جانبازان دین خود را به کشور ادا کردند و ادامه راه آن‌ها و این رسالت بزرگ امروز بر دوش ما قرار گرفته و باید به نحوی عمل کنیم تا شرمنده آن‌ها و خانواده‌هایشان نشویم.

وی با ابراز تسلیت به مردم کرمانشاه برای حادثه تلخ زلزله ابراز کرد: شاهد جلوه‌های زیبایی از کمک و همراهی کسانی که مردانه و با احساس مسئولیت پای کار آمدند بودیم و باید همه پای کار بمانیم تا درد و رنج‌ها را به سرانجام برسانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دولت دیروز تصمیماتی را با سرعت برای حل مشکلات مردم حادثه‌دیده کرمانشاه اتخاذ کرده و نیروهای مسلح سریع پای کار آمدند.

وی هدف از سفر خود به استان زنجان را بررسی وضعیت استان آگاهی از ظرفیت‌های آن عنوان کرد و افزود: می‌توانیم با هم کارهای خوبی را برای استان زنجام دهیم.

امیر حاتمی بیان کرد: با توجه به تعریفی که از اقتصاد مقاومتی شده باید کاری انجام دهیم که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم، محرومیت و خصومت‌ها نه تنها دوام یابد بلکه رشد و تعالی کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه هر جایی دشمن حس کند منفعت داریم، بدون ترحم و تامل به آن فشار می‌آورد ابراز کرد: دشمن در اوایل انقلاب حس کرد می‌تواند امنیت کشور را مورد تهاجم قرار دهد چرا که ارتش با مشکل مواجه و سپاه در حال شکل‌گیری بود و فکر می‌کرد نقطه ضعف ما بحث امنیتی و نظامی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه با کاهش دوره سربازی در اوایل انقلاب دو سوم یگان‌های ما تخلیه شد تصریح کرد: صدام آمده بود تا ضربه‌ای به کشور بزند تا نظام را ساقط کند و همه قدرت‌های دنیا پشت او ایستاده بودند اما با همت، دلیری و ایستادگی همه مردم ایران و نیروهای مسلح و نیز با هدایت امام خمینی(ره) این توطئه به نتیجه نرسید و امروز بنیه دفاعی و امنیتی ایران در جزیره پر تلاطم منطقه مثال زدنی است.

وی عنوان کرد: دشمن از مدتی قبل احساس می‌کرد می‌تواند اقتصاد را تحت فشار قرار دهد که با هوشمندی مقام معظم رهبری نگاه دشمن شناخته شد و برنامه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید و اصرار قرار گرفت.

امیر حاتمی باور دشمن از ضعف اقتصادی کشور را غلط خواند و گفت: همان‌طور که تصور آن‌ها از ضعف امنیت کشور نادرست بود این باور نیز غلط است و ما باید اقتصادمان را مقاوم کنیم که در مقابل فشارهای تحریم، تهدید و دشمنی‌ها پایدار بماند و زندگی مردم را به خوبی اداره کند.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور انجام شده ابراز کرد: بین کارهای انجام شده و واقعیت‌های موجود، انتظارات مردم و تولیدات فاصله قابل توجهی وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: باید بپذیریم که با مسائل و مشکلات قابل توجهی مواجه هستیم و زمانی که این باور را داشته باشیم که دشمن می‌خواهد از این ناحیه به ریشه ما بزند اقدامات جدی‌تری انجام می‌دهیم.

این مسئول موضوع هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران را بهانه‌های دشمن برای فشار اقتصادی عنوان کرد و افزود: دشمن با مسائلی که در مورد بحث هسته‌ای ایجاد کرد و اکنون هم که روی قدرت دفاعی فشار می‌آورد، می‌خواهد حاصلش را در تحریم بگیرد و مجدد به اقتصاد فشار وارد کند. 

امیر حاتمی با تأکید بر اینکه مگر می‌شود کشوری قدرت دفاعی نداشته باشد گفت: دشمن با مطرح کردن موضوع دفاعی می‌خواهد ضربه اصلی را به اقتصاد بزند چرا که قدرت دفاعی هر کشوری مشخص و از زیرساخت‌های اصلی حرکت است و بدون قدرت دفاعی نمی‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد و حرکت اقتصادی انجام داد.

وی با تشبیه اقتصاد مقاومتی به یک بنا بیان کرد: این بنا زیرساخت‌ها و محتواهایی دارد که همه آن‌ها باید با هم اتفاق بیفتند تا اقتصاد محکم شود و باید باور قطعی داشته باشیم که می‌توانیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حرکت برای محکم کردن اقتصاد از کارهای دفاعی که در 40 سال گذشته انجام دادیم سخت تر نیست عنوان کرد: ما ظرفیت‌ها، امکانات، علم، نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی خوبی در کشور داریم اما به زیرساخت‌های سخت‌تر هم نیازمندیم.

وی فرهنگ خوب کشور را یکی از ستون‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: باید این فرهنگ خوب را با مدیریت جهادی تطبیق دهیم چرا که وقتی دشمن کاری را به دست می‌گیرد باید جهاد کرد و هر آنچه از استعداد و ظرفیت عقلی، جسمی و مالی در اختیار داریم را پای کاری بیاوریم و خستگی ناپذیر باشیم.

امیر حاتمی کارآمدی را از دیگر ستون‌های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: باید با کارآمدی به مردم نشان دهیم که امیدوار باشند که ما می‌خواهیم و این کار شدنی است و لازمه آن این است که با مردم ارتباط خوبی داشته باشیم و عدالت نسبی و شفافیت را رعایت کنیم.

وی به پایبندی به قوانین و سیاست‌ها تأکید کرد و افزود: نخستین محتوایی که در بحث اقتصاد مقاومتی باید مورد تأکید قرار گیرد توجه به اولویت‌هاست چرا که امکانات محدود بوده و باید روی اولویت‌ها متمرکز شد و منابع نباید صرف چیزهایی شود که ارزش افزوده کمی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به مدیریتی با توجه به فرهنگ جهادی نیاز داریم بیان کرد: باید پای کار و در میدان باشیم و از طرفی زمانی که برای اجرای پروژه‌ها صرف می‌کنیم طولانی است و کارها را می‌توان در زمان کوتاه‌تری انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره کار خود را ارزیابی کنیم، گفت: بسیار مایل هستم هر دو ماه یکبار در این جلسات در استان زنجان شرکت ‌کنم و باید یک‌ ارزیابی درستی از این کار شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه نقد و بررسی کردن سبب رشد و تعالی کارها می‌شود، عنوان کرد: کارها را باید با روش نوآوری و ابتکار انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه باید همواره به روز باشیم، گفت: اتفاقاتی که در جای جای دنیا روی می‌دهد را با دقت بررسی کنیم و نوآوری‌های جدیدی را بیاموزیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقتصاد مقاومتی را یکی از طرح‌های خوب کشور برشمرد و تصریح کرد: کارهایی را که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد باید به بخش خصوصی سپرد و ما وظیفه خدمت‌رسانی را به بخش خصوصی داریم و باید موانع را از مقابل بخش خصوصی برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف مردم گفت: باید مدیریت مصرف در کشور اتفاق بیفتد و ما با بهینه مصرف کردن خیلی زیاد فاصله داریم.

امیر حاتمی با ابراز خرسندی از میزان صادرات استان زنجان گفت: آمار صادرات استان زنجان بسیار خوشحال کننده بود و رشد خوبی در استان اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر رشد و توسعه بازار در خارج گفت: باید محصولات صادرات محور باشند و بازارهای جدیدی را در دنیا پیدا کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: می‌توانیم‌ دست به دست هم بدهیم و اقدامات خوبی را برای زنجان انجام دهیم و تاکید می‌کنم پیگیری کارها در استان وظیفه شما مسئولان‌ است و پیگیری این طرح‌ها در سطح ملی با بنده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.