اهواز_ مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت در خوزستان در پی اعتراض پیمانکاران پروژه جاده مسجدسلیمان_بازفت (گدار) گفت: اوراق بهاداری از سوی وزارت راه و شهرسازی اخیرا اعلام شده که ماه آینده به پیمانکاران پرداخت می شود.

پروژه جاده مسجدسلیمان-بازفت با مشکل کمبود نقدینگی و کارگر مواجه است

قدس آنلاین_ گروه استانها_ حدیث کریمی؛ یکی از مهم ترین مسائلی که در شهرسازی مورد توجه است ساخت راه های ایمن است این راه ها همانند پل ارتباطی بین شهرها دیگر محسوب می شود. این روزها در جاده مسجدسلیمان دستگاه های جاده سازی به استراحتگاهشان روانه می شوند وتعداد اندکی از آنها در حال فعالیت هستند، چرا که پیمانکاران ساخت پروژه جاده ای مطالبات خود را دریافت نکرده اند همین باعث شده اعتراضاتی از سوی تعدادی از پیمانکاران صورت گیرد.

مسجدسلیمان شهری تاریخی در میان کوه‌های زاگرس و از شهرهای بختیاری‌نشین خوزستان است که در نفت، چاه گاز، تصفیه خانه آب، لوله کشی آب کارخانه برق، استادیوم فوتبال و برخی موارد دیگر جز اولین ها به شمار می آید.
یک شهروند مسجدسلیمانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: پروژه جاده مسجدسلیمان از بهمن ماه سال گذشته با قریب به ۱۰ پیمانکار شروع شده بود، اما اکنون به دلیل عدم پرداخت هیچگونه وجهی پس از گذشت ۱۰ ماه بطور کامل متوقف شد.
طاهری ادامه می دهد: آخرین پیمانکار فعال این پروژه نیز با جمع آوری وسایل خود، عملا کار را رها کرد تا دیگر صدای هیچ ماشین سنگینی در این پروژه شنیده نشود.
او بیان می کند: معلوم نیست آیا سرنوشت این پروژه هم به سرنوشت سایر پروژه های نیمه کاره دچار خواهد شد یاخیر؟ تنها امید مردم منطقه به یاس و ناامیدی مبدل می شود یا خیر؟

پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تا ۲ ماه آینده

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت در خوزستان در گفتگو باخبرنگار قدس آنلاین در خصوص توقف کار جاده سازی در مسجدسلیمان اظهار می‌کند: در عملیات اجرایی محور مسجدسلیمان_ بازفت(سدگدار)، قرارداد پیمانکار اسفند ۹۵ مبادله می شود و متعاقباً بعد از تحویل زمین و تجهیز کارگاه پیمانکار منتخب در اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اجرایی را در حد قابل قبول با انعقاد قرارداد با چند پیمانکار دست دوم شروع کردند.
شهرام شفیعی می افزاید: به طوری که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کار انجام شده است.
او ادامه می دهد: از ابتدای سال جاری تاکنون فقط مبلغ دو میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه اسلامی به پیمانکار پرداخت شده اما تاکنون نقدنشده است، از طرفی به دلیل عدم نقدینگی قسط اول و دوم پیش پرداخت معادل ۱۱ میلیارد تومان تاکنون پرداخت نشده است.
مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت در خوزستان تصریح می کند: عملاً کارگاه با مشکل نقدینگی و عدم پرداخت حقوق کارگر و کارگاهی مواجه شده است.
شفیعی اضافه می کند: به همین دلیل با مشکل پیمانکاران دست دوم به دلیل ضعف بنیه مالی از ادامه همکاری منصرف و فقط پیمانکار اصلی روزانه در حال انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی در حد ۵۰۰ الی ۶۰۰ متر مکعب با ماشین آلات خود مشغول می باشد.
  او می گوید: طی جلسه گردهمایی مدیران شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور که با حضور معاون وزیر راه «دکتر خادمی» ۲۳ آبان  برگزار شد، خبر های امیدوار کننده ای مبنی بر اینکه اسناد خزانه مرحله دوم در دست ابلاغ است، داده شد.
مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت در خوزستان ادامه می دهد: پیش‌بینی می‌شود در صورت وصول نقدینگی و پرداخت بدهی کارگری و کارگاهی، روند عملیات اجرایی از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.
شفیعی عنوان می کند: مبلغ قرارداد پیمانکار ۸۰ میلیارد تومان و طول مسیر ۲۰ کیلومتر  همچنین مدت زمان اجرای پروژه ۴۲ ماه  است که تا کنون پیشرفت فیزیکی آن ۱۱ درصدی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.