مشهد- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی از اختصاص ۴۱۱ آموزشگاه با ۳۶۲۵ کلاس و ۹ سالن ورزشی و ۳۳ هزار مترمربع فضاهای نمازخانه و سالن‌های اجتماعات جهت اسکان هیئت‌های مذهبی دهه آخر صفر خبر داد.

اختصاص ۴۲۰ آموزشگاه و سالن ورزشی مدارس به عزاداران دهه آخر صفر

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با قدس با اعلام اینکه ۱۸۸ واحد شامل ۱۴۰ آموزشگاه و سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌ها به جمعیت خدمتگزاران کاروان‌های پیاده اختصاص داده شد افزود: ۳۹ آموزشگاه طرح گام‌های عاشقی را به اجرا درمی‌آورند.
وی عنوان کرد: ۱۴۶ آموزشگاه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع نمازخانه و ۱۰ آموزشگاه جهت پذیرش خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان فرهنگی در نظر گرفته شده است.
قاسمعلی خدابنده گفت: تیم نظارتی ستاد اسکان فرهنگیان خراسان رضوی از امروز با ۲۵ ناظر به صورت شبانه‌روزی رسماً جهت پیگیری و رفع مشکلات احتمالی آغاز به کار می‌کنند و سامانه پیامکی ستاد اسکان فعال و پیام‌های لازم برای عوامل اسکان، ناظرین، مدیران مدارس و نمایندگان هیئت‌ها و سرایداران ارسال می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: همه مراکز اسکان از ۲۴ تا ۲۹ آبان ماه به مدت پنج روز تحت پوشش بیمه خواهند بود و از عصر روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه پذیرای ورود هیئت‌ها در مراکز اسکان بوده و خروجی هیئت‌ها هم در ۲۸ آبان ماه به انجام خواهد رسید.
وی همچنین گفت: به منظور رفاه حال همکاران فرهنگی که به صورت خانوادگی و در قالب غیرهیئتی در این ایام به مشهد مشرف می‌شوند با توجه به هزینه بالای اسکان در سطح شهر تعدادی آموزشگاه برای اسکان این گروه‌ها در نظر گرفته شد که با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه ورود و خروج و تخلیه آموزشگاه‌های در اختیار اسکان زائران و عزاداران دچار مشکل نخواهد شد.
قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه با توجه به پرداخت نشدن هزینه اسکان کاروان‌های پیاده و مبالغ ناچیز دریافتی از کاروان‌های سواره در کل مدارس طرح اسکان دهه آخر صفر هزینه‌های مدارس جوابگوی سرانه مدارس نیست و متأسفانه بدهی‌های معوق مدارس به شرکت‌های خدماتی و مصرف چند برابری گاز و برق در این ایام هم مشکلاتی را برای آموزش و پرورش در بردارد که باید سایر دستگاه‌ها در این ایام و در تابستان و اسکان زائران فرهنگی در رفع مشکلات به این دستگاه خدمتگزار فرهنگی کمک نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.