مشهد-با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر، زائران امام هشتم پای پیاده خود را در مسیرهای منتهی به مشهد می‌رسانند و یکی از مسیرهای پر تردد در این روزها، ورودی مشهد از سمت شمال کشور است، مسیری ۱۲۰ کیلومتری که شاهد حضور عاشقان امام هشتم(ع) است.

همپای زائران پیاده در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا(ع)

قدس آنلاین-گروه استان ها:-هادی زهرایی: خبرنگار ما با حضور در این مسیر با زائران پیاده گفت‌وگویی انجام داده که با هم می‌خوانیم.

عاشق امام رضا (ع) هستم

احمد کوهستانی اهل روستای باش محله فاروج می‌گوید: دو سال است که با اهالی روستا پیاده به مشهد می‌رویم و فرقی نمی‌کند هوا سرد باشد یا گرم، ما عاشق امام هشتم (ع)هستیم و این مسیر را طی می‌کنیم تا در حرم امام رضا (ع)درد دل‌هایمان را با ضامن آهو بگوییم.

قربان یدالهی از علی آباد کتول می‌گوید: هفت سال است که کاروانی ۴۰ نفره را با پای پیاده به مشهد می‌آورم و این کاروان شامل پیرمرد و جوان و زن و کودک است و هر سال این کاروان مسیری ۵۰۰ کیلومتری را طی می‌کند تا امام هشتم را زیارت کند و خواسته‌های خود و دوستان را با توسل به امام هشتم از خدا بخواهند.

کبری صفری اهل روستای گلیل شیروان می‌گوید: سه سال است که پیاده می‌آیم و هر چه در زندگی دارم مدیون امام هشتم(ع) هستم واین تنها کاری است که می‌توانم برای تشکر از مهربانی امام هشتم(ع) انجام دهم.

زینب احمدی از شیروان که کودکی را بر روی ویلچیر با خود به پیاده روی آورده می‌گوید: سه سال است که با تمام سختی‌ها فرزند معلولم را به این پیاده روی می‌آورم تا در حرم امام هشتم(ع) شفای همه بیماران و فرزندم را از او بخواهم و این کار را ادامه می‌دهم تا امام هشتم(ع) شفای فرزندم را بدهد.

احمد موسوی اهل روستای آلماجق قوچان می‌گوید: روستای ما در مسیر زائران پیاده است و هرسال به شوق این زائران پیاده ما هم به زیارت امام هشتم(ع) می‌رویم.

رضا کامرانی اهل روستای حاجی کاهوی سمنان می‌گوید: ۱۰ سال است که پای پیاده می‌آیم و در این راه چیزهایی دیده‌ام که هر کسی باورش نمی‌شود. و امام هشتم(ع) به همه زائران پیاده‌اش لطف و نگاه می‌کند و هرکه عاشق‌تر باشد بهره‌اش از سفره مهربانی امام بیشتر است.

رضا یوسف آبادی اهل روستای یوسف آباد قوچان می‌گوید: ما هر سال در ابتدای روستا ایستگاه صلواتی برای زائران پیاده برپا می‌کنیم و پس از اتمام ورود زائران از سمت خراسان شمالی خود نیز پیاده به سمت مشهد راه می‌افتیم تا در روز شهادت امام رضا(ع) در حرم باشیم.

علیرضا قامتی فرماندار قوچان گفت: ۱۸ نقطه در مسیرهای منتهی به مشهد برای ارائه خدمت به زائران پیاده دیده شده است و همه امکانات در این ایستگاه‌ها برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

قامتی تصریح کرد: از ابتدای حرکت زائران پیاده تا روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه، به حدود ۴۰ هزار زائر پیاده در ایستگاه‌های مختلف سطح شهرستان قوچان خدمات ارائه شده است.

فرماندار قوچان در خصوص گلایه زائران نیز گفت: گلایه زائران در خصوص خاکی بودن حاشیه راه بوده است که با هماهنگی‌های انجام شده مسیر زائران پیاده آب پاشی شده است ودر موضوع سرویس‌های بهداشتی، هر پنج کیلومتر چهار چشمه سرویس بهداشتی ویژه آقایان و خانم‌ها در محل‌های تعیین شده نصب و موجب رضایتمندی زائران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.