مشهد- نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، اولتیماتوم دو ماهه‌ای را به مسئولان فرهنگی استانی و ملی برای تکمیل پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی مشهد اعلام کرد و گفت: اگرچه می‌دانیم دولت شرایط خوبی در حوزه اعتبارات ندارد، اما این پروژه به انتها رسیده و باید بودجه لازم برای تکمیل آن در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

اولتیماتوم به مسئولان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی مشهد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی مشهد با اشاره به اینکه ۲۲ سال از ساخت این پروژه می‌گذرد، در حالی که باید ساخت آن ۲ ساله تمام می‌شد، بیان کرد: متاسفانه این موضوع در شان مشهد و مردم این شهر نیست، زیرا مشهد در سالی که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، باید ۱۰ کتابخانه هم تراز این کتابخانه مرکزی برای پاسخگویی به علاقمندان به مطالعه و ارتقای سرانه مطالعه در خراسان رضوی داشته باشد، اما متاسفانه نه تنها این گونه نیست، بلکه ین پروژه نیز طی ۲۲ سال هنوز تکمیل نشده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به کوتاهی همه مسئولان ملی و استانی در خصوص تکمیل این پروژه، متذکر شد: این پروژه بر اساس گزارش پیمانکار آن، برای تکمیل به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تاکنون نیز ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات لازم همچون قفسه کتاب، میز و صندلی هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه حتما اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه را در مجلس و استان پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: اگر دوره فرسایش این پروژه آغاز شود، قطعا نیازمند اعتبارات بیشتری می‌شود.
حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر اینکه عدم تکمیل این پروژه زخمی کهنه در حوزه فرهنگ و هنر خراسان رضوی است، ادامه داد: این پروژه در قالب اعتبارات ملی بوده که هم اکنون تبدیل به اعتبارات استانی شده و باید این موضوع به همان اعتبارات ملی بازگردد.
وی ادامه داد: باید بر اساس قانون شهرداری‌ها درصد اعتبارات خود را برای ارتقای کتابخانه‌ها پرداخت کنند، علاوه بر این، لازم است، اعتبار پرداخت شده توسط شهرداری مشهد برای این کتابخانه صرف شود.
اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در ادامه این بازدید، با اشاره به اینکه سقف اعتبارات استانی مشخص است، اظهار داشت: تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی و کشوری در مشهد برای تبدیل این پروژه از استانی به ملی ضروری بوده تا هر کدام از دستگاه‌ها نیز راهکارها و میزان اعتبار مناسب برای تکمیل این پروژه را در آن جلسه اعلام و مصوب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.