کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: برنامه‌های خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه باید تداوم داشته باشد.

خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه باید تداوم داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در پیام‌مقام معظم رهبری آمده که وظیفه مسئولان آن است که در همان ساعات اولیه با همه توان به یاری آسیب‌دیدگان و به در زیر آوار ماندگان بشتابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعجیل و تسریع در امر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ضروری است گفت: درنگ در این رابطه به هیچ‌وجه‌ جایز نیست و همه مسئولان باید با فوریت تمام به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و تا زمانی که یک رفاه نسبی را برای این افراد فراهم نکنند نباید از پای بنشینند.

علما با اشاره به برگزاری جلسه مقام معظم رهبری بر سران سه قوه عنوان کرد: ایشان ضمن ابراز تأسف عمیق از این حادثه درناک از مسئولان خواستند که همگی به طور جدی به این موضوع و به جبران خسارت‌های وارده بپردازند.

وی با اشاره به اینکه یک سری از این خسارت‌ها به هیچ‌وجه قابل جبران نیست افزود: امام جمعه ازگله در یکی از صحبتهای خود اعلام کردند که در یک خانواده تنها ۱۱ نفر از افراد کشته شدند.

نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه باید با قوت هر چه بیشتر فعالیتهای خدمت‌رسانی خود را ادامه دهیم بیان کرد: برخی از نهادها و مسئولان مانند بنیاد برکت کارهای کلانی را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) وعده داده که بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی را ساخته و یا بازسازی کند عنوان کرد: بنیاد مستضعفان وظیفه تأمین سیمان بناها را برعهده گرفته است و مدیریت کلان کشور باید ساماندهی و برنامه‌ریزی‌های اصولی را در راستای تامین حداقل معیشت، محل سکونت افراد به کار بگیرد.

علما با بیان اینکه مسئولان باید به فکر یک تا دو ماه آینده افراد زلزله‌زده نیز باشند گفت: برنامه‌های خدمت‌رسانی باید تداوم داشته باشد و اگر این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند تا دو ماه آینده به رضایت قابل قبولی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه خداوند حاکمیت بر انسانها را حاکمیت توحیدی قرار داده است عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) همه مزایای پیامبران قبل از خود را داشته و کتاب قرآن اشرافیت بر همه کتابهای دینی انجیل، تورات دارد.

علما با اشاره به اینکه پیامبر اکرم همواره ناظر بر رفتار و گفتار و کردار ما است و آینه تمام نمای تقوا است و عبد مطلق است گفت: حاکمیت ولی‌فقیه الهی است و پیامبر اکرم الگوی ما در تمام رفتارها و سیره‌هااست و باید در تمام شئون از پیامبر اطاعت کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.