منابع خبری اعلام کردند که ولیعهد عربستان سعد حریری را مشروط آزاد کرده و فقط همسر «سعد الحریری» هنگام عزیمت وی به پاریس همراه او بوده و دو فرزند کوچکش در ریاض به‌عنوان‌ گروگان نگه داشته شده اند.

قدس آنلاین- روزنامه «الأخبار» لبنان نوشت، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، دیروز جمعه در حالی ریاض را به قصد پاریس ترک کرد که پسر و دختر وی، به بهانه ادامه تحصیل در عربستان همراه او ریاض را ترک نکردند و در ریاض ماندند، در حالی که پسر بزرگ او «حسام» که در لندن مشغول تحصیل است، برای استقبال از پدر راهی پاریس شد.

«نهاد مشنوق» وزیر کشور لبنان در پاریس به ملاقات سعد حریری رفته است.

به‌نوشته‌ این روزنامه، ماندن پسر و دختر حریری در ریاض شبیه به شروطی است که به فرد بازداشت شده پس از صدور حکم آزادی او اعلام می‌شود. دیروز، میانجی فرانسوی به میشل عون، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که همه اعضای خانواده حریری ریاض را ترک نخواهند نکرد. این موضوع سبب نارضایتی میشل عون شد . او پیشتر اعلام کرده بود حریری در عربستان توقیف و بازداشت شده است و خواستار خروج وی از عربستان به‌همراه‌ اعضای خانواده اش و بازگشت آن‌ها به لبنان شده بود. گزارش‌های دیپلماتیک و اطلاعاتی از کشورهای مختلف به دفتر سعد حریری ابلاغ شده بود مبنی بر اینکه وی در عربستان بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش،، بن‌سلمان‌ از دادن هرگونه تضمینی به فرانسه درباره آزادی سعد حریری خودداری کرده است و به میانجی فرانسوی گفته است که حریری خود می‌داند چه کار کند. البته، حریری پیش از دیدار با بن‌سلمان‌، ۷ ساعت منتظر مانده است تا به وی اجازه دیدار با بن‌سلمان‌ داده شود و بر این اساس، طرف فرانسوی به خبرنگاران اعلام کرده بود که هواپیمای حریری ساعت ۱۰ شب در فرودگاه به زمین خواهد نشست، اما با فرا رسیدن موعد مقرر، هنوز هواپیمای حریری ریاض را ترک نکرده بود.

اکثر رسانه های فرانسه از جمله فرانس 24 و تلویزیون ب اف ام به نقل از کاخ ریاست جمهوری اعلام می کنند حریری ناهار مهمان مکرون در الیزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.