رشتخوار -رییس شورای اسلامی فتح آباد رشتخوار گفت: فتح آباد یکی از روستاهای بزرگ بخش مرکزی رشتخواربا جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر علیرغم داشتن یک کتابخانه مشارکتی، ۵ سال از کلنگ احداث کتابخانه عمومی این روستا می گذرد ولی نبود اعتبار این پروژه را نیمه کاره گذاشته است.

کتابخانه فتح‌آباد شهرستان رشتخوار بعد از گذشت 5 سال هنوز نیمه کاره است

علی خازنی  در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در رشتخوار با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت :فتح آباد رشتخوار دارای مردم ولایتمدار فتح آباد در بثمر رساندن نهال انقلاب اسلامی بی سهم نبوده بلکه نقشی پررنگ داشته و بعنوان روستایی نمونه در سطح منطقه معرفی شده است.

به گفته وی این روستا دارای  ۱۵۰ رزمنده و ۱۷ جانباز جنگ تحمیلی و ۳ آزاده که   ۱۲ شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده که خود گواهی بر این مدعاست ...

وی با ذکر این که این  کلنگ  این پروژه در  ۹۱ با اعتبار اولیه ۷۰۰ میلیون ریال توسط مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به زمین زده شد؛ اما پس پنج سال همچنان نیمه کاره است خواستار تسریع در احداث کتابخانه عمومی این روستا شد.

خازنی گفت:با توجه به انتظار چند ساله مردم برای تکمیل مجموعه کتابخانه روستای فتح آباد متاسفانه پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدی این پروژه منجر به اعتراض اهالی شده که چرا دولت به فکر تکمیل این پروژه نیست .

 رییس شورای فتح آباد با ذکر این که این روستا در آستانه شهر شدن است و نیاز به تسریع در اجرای  این کتابخانه که چند سالی است در حالت  اسکلت آهن مانده، دارد.

خازنی با ذکر این که  مردم فتح آباد درزمینه های فرهنگی بطور خود جوش همیاری و مساعدتی مثال زدنی دارند اظهار داشت:  احداث چندین واحد مسکونی برای اسکان معلمین غبر بومی در روستا و اهدای زمین به شبکه بهداشت، آموزش و پرورش، مخابرات و... و. از جمله آنهاست.

وی گفت:فتح آّباد دارای مسجد جامعی بزرگ بنام مسجد جامع کبیر حضرت امام خمینی (ره) هست که به همت مضاعف حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مروج و خودیاری اهالی احداث شده  و از لحاظ نوع معماری و عظمت در سطح منطقه  بی نظیر است.

این عضو شورای اسلامی فتح آباد خاطر نشان کرد:علاوه بر مسجد جامع دارای مساجد و حسینیه هایی دیگر بنامهای مسجد فاطمه الزهرا(س) _مسجد شیر فضه_حسینیه های امام حسین_حضرت ابالفضل(ع) _حضرت علی اکبر(ع) _حضرت قاسم ابن الحسن(ع) مهدیه_جان نثاران ابالفضل_و محبان الحسین است که هر کدام از حسینیه ها بهمت هیئات مذهبی بهمان نامها احداث شده است. تکیه ای قدیمی هم بنام فاطمیه دارد که مخصوص استفاده بانوان روستا در مراسم مختلف مذهبی است.

وی همچنین  گفت:جاده اصلی روستا چند سالی است که آسفالت شده و از سال ۱۳۸۹ مردم از نعمت گاز شهری نیز بهره مند شده اند.

وی با تقدیر از مسئولان شهرستان رشتخوار گفت:امکانات عمومی مثل آب شرب و برق منطقه ای و شرکت تعاونی مصرف و شعبه فعال بانک صادرات و پاسگاه انتظامی و پایگاه بسیج شهید حیدری - دهیاری و مخابرات شهری وشورای حل اختلاف نیز همگی در خدمت مردم ولایتمدار فتح آباد میباشند.

وی گفت: نماز جمعه هم در این روستا چند سالی است در فتح آباد برگزار می شود

وی خا طرنشان کرد:روستای فتح آباد در مرز شمال وشمال شرقی خود تفرجگاهها ونقاط ییلاقی و سرسبزی است  که می توان به مهمترین آنها یعنی کال درریز(غرقاب) و کال سوهه و سلند(سولوند) و سه درخت وچشمه مرحوم سید لطفعلی و بسیاری از نقاط جای گرفته در این کوههای سر به فلک کشیده همچون پلنگان /گرماب/کهوج/دوچونه و کزقند (براکوه) و... و. اشاره ای کرد  که بدون شک حضور دراین مناطق بسیار دل انگیز و خوش آب و هوا و استفاده بهینه از نعمات خدادادی بهمه دوستان توصیه وتاکید می گردد.

خازنی گفت:روستای فتح آباد در مجاورت جاده در حال احداث  محور رشتخوار به چخماق و فریمان و مشهد قرار دارد که بهره برداری ازاین طرخ بزرگ عمرانی نقطه عطفی در پیشرفت هرچه بیشتر روستا خواهد بود البته فعلا بعلت کمبود بودجه عملیات راه سازی در این محور متوقف میباشد

شهرستان رشتخوار با جمعیت بیش از ۶۵ هزار دارد دارای  دو کتابخانه عمومی در دو شهر رشتخوار و جنگل راه انداز ی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.