ساری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین گفت: ۱۷۵ پروژه عمرانی به مساحت ۶۴ هزارمترمربع در سطح بقاع متبرکه مازندران در دست اجراست.

۱۷۵ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه مازندران در دست اجراست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام ابراهیم حیدری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در وصول مطالبات دچار مشکل هستیم، از مردم خواست بدهکاری های خود در عرصه موقوفات را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آنچنان که باید برای موقوفات فرهنگ سازی شود، تلاش نشده است، یادآور شد: مساوات و عدالت، باگسترش وقف تحقق خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد موقوفات در استان مربوط به مراسم عزاداری امام حسین (ع) است، اضافه کرد: بهترین راه ترویج فرهنگ وقف، اجرای امینانه نیات واقفین است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه موقوفات در عرصه قرآنی کم داریم، از مردم خواست به سمت وقف هایی همچون کمک به ایتام، زنان بی سرپرست، دانشجویان، دانش آموزان و ازدواج بروند.

وی از ۷۷ وقف جدید در سالجاری خبر داد و گفت: تجهیز مدرسه فنی و حرفه ای دختران با مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان یکی از نیات واقفین بود که اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح مهر تحصیلی در استان خبر داد و افزود: در دو شهر بهشهر و بابل، کتاب، لوازم التحریر و لباس در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت.

حجت الاسلام حیدری در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با توقف فعالیت مجمع خیرین امامزاده عباس(ع) ساری گفت: به تازگی هیئت امنا امامزاده تشکیل و اغلب اعضای آن از خیرین بوده و امیدواریم با هیئت مدیره جدید، روند تکمیل شبستان شتاب گیرد.

وی در رابطه با سوال دیگری مبنی بر اختلاف اوقاف و بیمارستان رازی قائم شهر، خاطرنشان کرد: حکم بیمارستان رازی صادر و در دست پیگیری است و درصدد هستیم با تعامل و همدلی، این مشکل را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.