یزد - فرماندار یزد گفت: حضور اتباع خارجی غیر مجاز در برخی مناطق شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده و از مهمترین مطالبات مردم ساماندهی اتباع خارجی مجاز و طرد اتباع خارجی غیر مجاز است .

 ساماندهی اتباع خارجی مجاز وغیر مجاز، مهمترین مطالبات مردم یزد است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مصطفی سالاری پیش از ظهر شنبه در دومین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان یزد با تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله در استان کرمانشاه اظهار داشت: تشکیل گشت مشترک به منظور اعمال قانون با متخلفان به‌کارگیری اتباع و مهاجرین خارجی در شغل‌های ممنوعه ضروری بوده و لازم است با به کارگیری اتباع بیگانه در مشاغل غیرمجاز به صورت ویژه برخورد شود .

وی افزود: ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در سطح شهرستان یزد به عنوان یکی از مهمترین اولویت فرمانداری در شش ماهه دوم امسال است که با توجه به این موضوع جلسات مربوط به این کارگروه به صورت ماهانه برگزار می‌شود و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه به منظور ساماندهی این موضوع تمام همت و تلاش خود را به کار بندند.

فرماندارگفت: در حال حاضر اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در مشاغل زیادی فعالیت دارند و در قانون تنها ۵۴ عنوان شغل است که مهاجرین خارجی می‌توانند در آن فعالیت کنند.

سالاری خاطر نشان ساخت: در سال ۹۳ طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از سوی فرمانداری تهیه شد و مورد تصویب شورای تأمین شهرستان نیز قرار گرفت و این طرح بعد از بررسی بیشتر و رفع برخی از مشکلات آن از سوی شورای تأمین استان نیز تأیید و به وزارت کشور فرستاده شد که پس از آن از سوی وزارت کشور برای اجرا به استان ابلاغ شد.

فرماندارتصریح کرد: دراین طرح شرح وظایف تمام دستگاه‌های مسئول در زمینه ساماندهی مهاجرین خارجی مشخص شده و درحال حاضر با حساسیت بیشتری بر اجرای آن نظارت کنیم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: طرح ایجاد مهمانشهر در مرکز استان با توجه به امکانات و محدودیت‌ها در شورای تأمین شهرستان بررسی  و نتیجه آن به شورای تأمین استان اعلام می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.