تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئت های مذهبی یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی برای تثبیت فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه هستند.

هیئت های مذهبی یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در همایش خادمان فرهنگ رضوی که در تالارقدس حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار شد اظهار کرد:  هیئت های مذهبی پشتوانه امنیت ملی ،انقلاب ،نظام و فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه هستند و این یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی است.دشمنان می خواهند همین فرهنگ و دلدادگی و عشق به ائمه(ع) را نابود کنند و ما نباید بگذاریم  این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: هیئت های مذهبی حرم حریمی هستند که در آن رنگ و بو و شکل ولی خدا بیان می شود و هم افزایی و بصیرت آفرینی می کند .در هیئت ها قرب به خداوند بیشتر است مردمی وارد هیئت ها که می شوند در حکم این است که وارد  حرم می شوند چون در آن جز نام او،اخلاق او  و سفارش های او حرف دیگری نیست.در هیئت ها باید بصیرت آفرینی هرچه بیشتر سروده ها پر معنا تر و تحول آفرینی برای شرکت کنندگان هرچه بیشتر باشد.

رئیسی ادامه داد: مردم مضطرب به حرم می آیند و با آرامش از آن باز می گردند چراکه وجود امام آرامش بخش وجود است و هیئت های مذهبی هم باید همین حالت را برای ارادتمندان به اهل بیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر هیئت ها نسخه های درد های اجتماعی ،اخلاقی و سیاسی را  داشته باشند آن موقع  به پناهگاه و مکانی برای مردم مبدل می شوند ابراز کرد: هیئت های ما باید به روز و به هنگام باشند و در عین پرداختن به مسائل جدید به آنچه که نیاز و مشکلات آن روز جامعه است توجه کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد : هیئت سیاسی هیئتی نیست که از یک جناح سیاسی  حمایت کند، بلکه مکانی است که باید نیاز های روز جامعه را بشناسد و متناسب با آن مشکلات راه حل ارائه دهد .

وی تصریح کرد : این بهروری در امام خمینی(ره) و در رهبری نیز وجود داشت و دارد همانطور که رهبر معظم انقلاب به مداحان و سخنرانان توصیه ها می کنند .کسی که وارد هیئت می شود باید به ساحت مقدس امام رضا (ع) معرفت پیدا کند و سپس بداند که این دودمان چه دودمانی است و خط و مسیر علوی و فاطمی را بشناسد تا به یک تصمیم برسد. 

رئیسی تاکید کرد: کسی که به هیئتی وارد می شود باید شرایط زندگی اش مانند کسی که به حرم می آید تغییر کند و فرد را به تصمیم ایستادگی و مقاومت  در راه خدا و دشمن ستیزی برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.