درماه ژانویه پروازهای آزمایشی سرنشین دار نخستین اوکتوکوپتر الکتریکی هیبریدی شخصی دنیا انجام خواهد شد.

نخستین اوکتوکوپتر الکتریکی هیبریدی دنیا آزمایش می شود

به گزارش قدس آنلاین، در ماه ژوئن برای نخستین بار  از یک اوکتوکوپتر به نام SureFly رونمایی شد که بدنه فیبر کربنی و ظرفیت حمل ۲ نفر را داشت. در همین راستا سازندگان آن اعلام کرده اند نخستین پرواز سرنشین دار آن در ماه ژانویه انجام می شود.

این وسیله نقلیه هوایی، «نخستین اوکتوکوپتر الکتریکی هیبریدی شخصی دنیا» لقب گرفته است. شورفلای ۴۹۹ کیلوگرم دارد و روی سقف آن ۴بازو وجود دارد که به هرکدام از آنها دو پروانه چسبیده است.

علاوه برآن یک موتور گازی نیز برق لازم را برای به حرکت درآوردن ۸ موتور الکتریکی فراهم می کند. همچنین دو پک باتری لیتیوم یونی در اوکتوکوپتر وجود دارد که در صورت از کارافتادن موتور، برق لازم را فراهم می کند.

همچنین به گفته تولید کننده، نسخه نهایی وسیله نقلیه مجهز به چتر نجات اضطراری خواهد بود.

حداکثر سرعت شورفلای ۱۱۳ کیلومتر برساعت است و تخمین زده می شود با هر بار شارژ بتواند ۱۱۳ کیلومتر را طی کند. درحال حاضر نسخه های اولیه آن با کمک خلبان پرواز خواهد کرد اما مدل های آتی به طور خودکار پرواز خواهند کرد و قابلیت حمل ۱۸۱ کیلوگرم بار را خواهند داشت.

 شرکت تولید کننده قصد دارد تا اواخر  ۲۰۱۹ میلادی اجازه  پرواز شورفلای را از مقامات دریافت کند. قیمت آن نیز حدود ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.