قزوین_ مردم استان قزوین همگام با سایر استان های کشور در کمک های خود به آسیب دیدگان زلزله، حس هم دلی و بشر دوستی را در استان کرمانشاه به نمایش گذاشتند.

حس هم دلی و بشردوستی مردم قزوین به کرمانشاه رسید

به گزارش قدس آنلاین، در شامگاه روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری، زلزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر ایران اسلامی را لرزاند و خانه و مسکن بسیاری از خانه ها را با خاک یکسان کرد.

اکنون بعد از گذشت چند روزی از این زمین لرزه، از چشم اندازهای زیبای استان کرمانشاه ایران اسلامی تنها خشت هایی باقی مانده است که اجساد انسان هایی مظلوم را در آغوش گرفته است.

وقوع زلزله در مناطق شمال غربی کشور، قلب های مردم ایران را به هم نزدیک کرده است تا برای کمک به هم نوع بی وقفه تلاش کنند و جان خود را فدای آزادی زلزله زدگان کنند.

در این روزها، اوج ایثار و هم بستگی مردم ایران و استان قزوین به خوبی در بین مردم و مسؤولان موج می زند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین درباره کمک های مردمی این استان برای زلزله زدگان اظهار کرد: امروز همه برای کمک به مردم زلزله زده، بسیج شده اند و مردم خیر و نیکوکار این استان، ۴۰۰ میلیون تومان به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کرده اند.

مجید مؤمنی ادامه داد: از مجموع ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده، ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و ۳۷۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در قالب کالاهای مورد نیاز زلزله زدگان است.

وی به مهم ترین نیاز آسیب دیدگان اشاره و اضافه کرد: چادر، پتو، البسه گرم، شیرخشک، نایلون ضخیم برای پوشش چادرها در برابر سرما، لوازم بهداشتی، کبریت، چراغ والور، زیرانداز، دارو، مواد غذایی، پماد آد، شیشه شیر، لباس زنانه، شامپو، صابون و مواد شوینده از جمله این نیازها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: کمک های مردم خیر و نیکوکار به سرعت در قالب کامیونت ها در حال اعزام به مناطق مختلف استان کرمانشاه بوده که تاکنون از کمیته امداد استان قزوین چهار کامیونت برای زلزله زدگان اعزام شده است.

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای سایر ارگان های دولتی و مردمی استان قزوین نیز همت بالای خود را به کار بسته و کمک هایی را برای زلزله زدگان به استان کرمانشاه ارسال کرده اند.

ستاد مردمی اربعین استان قزوین از جمله ستادهای مردمی بوده که طی سال جاری به صورت رسمی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است و سهمی در کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه داشته است.

مسؤوول ستاد مردمی اربعین استان قزوین در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در نخستین روزهای وقوع زلزله، برخی از اقلام باقی مانده از اربعین نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته به زلزله زدگان اختصاص یافت. 

حجت الاسلام سید مطهر سیدعلیزاده اضافه کرد: شهروندان قزوینی اقلام ضروری شامل پتو، چادر اسکان، آب، نان، کنسرو، جیره خشک، وسایل گرمایشی را به ستاد مردمی اربعین استان قزوین در خیابان نادری جنوبی اهدا کنند تا اسرع وقت به دست آسیب دیدگان زلزله برسد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق غرب کشور تعداد ۶۵ نیروی عملیاتی در قالب ۱۴ تیم تخصصی شامل یک تیم ارزیاب، ۶ تیم اسکان، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و ۶ تیم آوار برداری به همراه ۱۷ خودروی آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمکدار با تجهیزات انفرادی و گروهی از قزوین به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

حسن آصفی، ارسال ۱۸۹هزار و ۲۴ بطری آب معدنی، ۵۹هزار و ۳۲۵ قرص نان، یک هزار و ۵۴۰ دست لباس گرم، ۲هزار و ۶۹۶ تخته موکت و ۴۶هزار و ۵۰۹ قوطی کنسرو را از جمله اقلام ارسال شده از استان قزوین به استان کرمانشاه یاد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، عشق و علاقه مردم برای کمک به هم وطن این سخن بزرگان را در ذهن انسان تداعی می کند که « بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار».

و چه زیباست این حس بشر دوستی و انسانیتی که این روزها در غرب کشور دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.