همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و طبق یک سنت دیرینه هزاران نفر از مردم جنوب کشور با حضور در مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه در یک مراسم هماهنگ به سوی قدمگاه و مسجد تاریخی امام رضا علیه السلام حرکت کرده و به عزاداری پراختند.

اجتماع عظیم عزاداران رضوی در قدمگاه امام رضا(ع) بهبهان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این آیین سنتی، مذهبی که با مسئولین شهرستان بهبهان برگزار و از شبکه استانی خوزستان به صورت مستقیم پخش شد، زائران عزادار از نخستین ساعات امروز با حرکت به سمت قدمگاه امام رضا(ع) در شهر تاریخی ارجان به عزاداری پرداخته و موکب‌های رضوی نیز در طول مسیر از سوگواران و زائران امام رضا(ع) پذیرایی کردند.
در این مراسم باشکوه که با پرده‌خوانی «روایت عشق» باموضوع بخش‌هایی از زندگانی امام رضا(ع) و همچنین روایت‌هایی از حضور حضرت رضا(ع) در شهرستان بهبهان همراه بود، زائران عزادار با سبک زندگی رضوی آشنا شدند.


یادآور می‌ شود؛ مردم شهرستان بهبهان بر اساس سنتی به قدمت بیش از دو قرن، مسیر چهارده کیلومتری این شهرها را تا قدمگاه متبرک حضرت رضا علیه السلام با پای پیاده طی می کنند و به عزاداری می پردازند که در سال های اخیر با استقبال گسترده مردم جنوب کشور مواجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.