۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 574629

چندی است که برخی بازیگران سینما، پا را از پرده نقره‌ای سینما و بازی در فیلم‌های تلویزیونی فراتر گذاشته و در فضای مجازی و در حوزه‌های غیرتخصصی خود و متأسفانه در حوزه فقه و دین اظهار فضل می‌کنند!

قدس آنلاین- چندی است که برخی بازیگران سینما، پا را از پرده نقره‌ای سینما و بازی در فیلم‌های تلویزیونی فراتر گذاشته و در فضای مجازی و در حوزه‌های غیرتخصصی خود و متأسفانه در حوزه فقه و دین اظهار فضل می‌کنند!

این دسته از هنرمندان با سلیقه شخصی، دین را تعریف می‌کنند و از همین منظر خود را «عالِم دهر» می‌دانند و اهمیتی هم ندارد که اظهار نظرشان در کدام حوزه و بر چه مبنایی است.

چندی پیش «ساره بیات» بازیگر سینما و تلویزیون پس از انتشار عکسش، درباره بغل‌کردن شوهرخواهر فوتبالیستش، اظهار نظر ساختارشکنانه «شوهرخواهر محرم است» را مطرح کرد که با مسائل فقهی در تعارض بود.

این روزها پس از حادثه دلخراش زلزله در استان کرمانشاه و در حالی که هنوز چندی از اظهارنظر جنجالی «ساره بیات» درباره محرمیت زن با شوهرخواهر نگذشته، «پریناز ایزدیار» بازیگرسریال «شهرزاد» و فیلم «ابد و یک روز» در صفحه اینستاگرام خود نوشته که از نظر او سگ‌ها نجس نیستند!

پیش از او هم در دیدگاهی تقریباً مشابه «پریوش نظریه» بازیگر سینما خواسته بود، حکم به عدم نجاست سگ بدهند!

این در حالی است که سگ‌ها از گونه خاصی، در حوادث طبیعی و پلیسی کاربرد دارد، اما مسئله نجاست سگ، یکی از مسائل فقهی است.

اگر چه این اظهارنظرها با گفتار حق به جانب و به اصطلاح عالمانه عنوان می‌شود، اما از همین بازیگران سینما باید پرسید آیا کارگردانیِ یک فیلم توسط یک هنرمند نقاش -که فقط نقاشی بلد است- را می‌پذیرید؟ یا برای عمل زیبایی بینی، خود را به تیغ جراحی یک دامپزشک می‌سپارید!؟

بنا بر این و با احترام به هنرمندان متعهد و ورزشکاران فهیم- که این روزها صحنه‌های زیبای کمک به همنوعان را از سوی ایشان در استان زلزله زده کرمانشاه شاهد هستیم- این بازیگران سینما، خوب است بدانند که دین، سلیقه شخصی نیست و فقه و مبانی فقهی هم علمی تخصصی است که تنها از عهده اهل آن یعنی فقیهان و عالمان دینی برمی‌آید؛ نه آن که سلبریتی ها بخواهند در باره آن اظهار عقیده کنند!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.