وزیر خارجه لبنان تاکید کرد در صورت وقوع هرگونه جنگ با رژیم صهیونیستی، لبنان پیروز آن خواهد بود.

باسیل: لبنان پیروز نبرد احتمالی با اسرائیل خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین،   «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان تاکید کرد کشورش قادر است به هرگونه تهدید خارجی پاسخ درخور بدهد.

باسیل در مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» هشدار داد هر دولت خارجی مهاجم به لبنان از عربستان سعودی تا کشورهای اروپایی، عواقب اقدام خود را خواهند دید.

وی با بیان اینکه لبنان همواره به دنبال داشتن روابط و سیاست‌های سازنده و مسالمت‌آمیز است، تاکید کرد استعفای «غیرمنتظره» سعد الحریری از نخست وزیری مثال خوبی برای آن است که هر کسی می‌تواند جنگی را علیه ما شروع کند.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: «ما آماده‌ایم به هر اتفاقی واکنش نشان دهیم ولی ما می‌خواهیم هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی (جنگ) انجام دهیم و روابط حسنه با عربستان سعودی را حفظ کنیم.»

بایسل با تاکید بر اینکه لبنان اجازه دخالت‌های خارجی را نمی‌أهد، افزود: «نباید اسرائیل را به جنگی تحریک کرد که احتمال شکست در آن می‌رود. باید اسرائیل را از شروع نبرد باز داشت زیرا قطعا لبنان پیروز آن خواهد بود.»

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های «سید حسن نصرالله» رهبر جنبش حزب‌الله لبنان گفت: «هر کسی می‌تواند علیه حزب‌الله اقدام کند همانگونه که آمریکا انجام داد. اما این کار، هدف گرفتن ما و مردم لبنان نیز هست. آنهایی که جرأت چنین کاری به خود بدهند، با عواقب آن روبه‌رو خواهند شد.»

وزیر خارجه لبنان در پایان تاکید کرد چیزی که اکنون دنیا شاهد آن است، تلاش برای ایجاد آشوب در منطقه و تبدیل آن به تروریسم است اما لبنان با اینکه پیروز جنگ احتمالی خواهد بود اما تمایلی به شروع آن ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.