ساری- مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از محرومیت زدایی دهستان پشتکوه ساری با همکاری بسیج سازندگی خبر داد.

دهستان پشتکوه ساری محرومیت زدایی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمداسماعیل امامزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در ۱۸ استان کشور ۱۸ دهستان را محرومیت زدایی می کند، افزود: دهستان پشتکوه ساری شامل ۲۲ روستا بوده و ۱۰ میلیارد تومان در مدت سه سال در این روستاها هزینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه آستان قدس رضوی ۲۵ درصد هزینه این محرومیت زدایی را پرداخت می کند، اضافه کرد: بسیج سازندگی مازندران ۷۵ درصد دیگر هزینه محرومیت زدایی این دهستان را متقبّل شده است.

مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران یادآور شد: در بحث کارآفرینی در پروژه های مولد و اشتغالزا مشارکت می کنیم و در این راستا ۴۹ درصد هزینه ها از سوی آستان قدس پرداخت خواهد شد.

امامزاده با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: محرومان و کسانی که تاکنون به زیارت نرفتند، ۳ روز میهمان حضرت خواهند بود.

وی از عیادت ۱۰۸ بیمار نیازمند خبر داد و افزود: ۷۶۰ بسته سبد کالا در اختیار خانواده های بی سرپرست قرار گرفت.

امامزاده از دیگر برنامه های این نمایندگی را اعطا کمک به ۲۱۶ دانش آموز و طلبه مناطق محروم، ۱۶۰ دانش آموز نیازمند، ۴۶۰ یتیم و توزیع لوازم التحریر میان ۵۰۰ دانش آموز اعلام کرد.

مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه ۱۸۰ میلیون تومان اوراق نذورات را تحویل و در اختیار علاقمندان قرار خواهیم داد، ازاعزام ۶ تیم پزشکان خادم یار متشکل از ۲۴ پزشک از تخصص های مختلف به مناطق محروم خبر داد.

امامزاده از تاسیس دفاتر نمایندگی آستان قدس در ۱۶ شهرستان مازندران خبر داد و افزود: ۱۸۰۰ نفر در استان برای خادم یاری در سامانه ثبت نام کردند که از این میان برای ۵۳۰ نفر کلاس های آموزشی و توجیهی برگزار شد.

وی از علاقمندان خادم یاری خواست با مراجعه به سامانهWWW.aqr.ir ، ثبت نام کنند.

مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اعلام اینکه امام رضا (ع) به لحاظ وقف در مازندران مهجور است، از مردم خواست وقف های جدید خود را به این آستان تقدیم کنند.

امامزاده از وجود ۲۵ موقوفه در مازندران خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۸ موقوفه مشخص و ۱۲ مورد آن سنددار است.

وی به ساخت دو مسکن محرومان در شهرهای بابلسر و سیمرغ اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن محرومان توسط آستان قدس و مابقی توسط کمیته امداد تامین می شود.

مسول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در پایان با اشاره به اینکه فعالیت های آستان قدس رنگ جناحی و سیاسی ندارد، از همه طیف ها و گروه های سیاسی خواست با حضور در دفاتر آستان قدس با روند فعالیت های این مجموعه آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.