چابهار-فرماندار چابهار گفت: ۴۳۰ روستای چابهار که از شبکه آب رسانی بی بهره است به صورت سیار و با سهمیه روزانه به ازای هر نفر ۱۵ لیتر آب رسانی می شود.

۴۳۰ روستای چابهار با تانکر آب رسانی می شود

به گزارش قدس آنلاین، ایوب درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار از لحاظ شاخص های آموزشی در همه ابعاد، در پایین ترین سطح کشوری و استانی قرار دارد؛ بومی نگری، بخشی نگری و نگاه اختصاصی از عوامل عمده مشکلات آن است چرا که نگاه ملی در نظر گرفته نمی شود.

وی افزود: چابهار بهترین نقطه برای ورزش های آبی است، این گونه ورزش ها در کشورهای همسایه با صرف سرمایه های هنگفت به سرعت در حال رشد است ولی ما با آن ها فاصله زیادی داریم.

معاون استاندار استان با بیان این که متاسفانه در چابهار یک شناگاه مطمئن و امن وجود ندارد که این مهم با رسالت توسعه سواحل مکران مغایر است، افزود: ۴۳۰ روستای چابهار که ازشبکه آب رسانی بی بهره است به صورت سیار و با سهمیه روزانه به ازای هر نفر ۱۵ لیتر آب رسانی می شود؛ اگر تدبیری برای محرومیت ها اندیشیده نشود می تواند مانعی جدی برای توسعه سواحل مکران باشد.

درویشی گفت: با توجه به ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعبی آب در سد پیشین، متاسفانه هیچ برنامه ای برای استفاده مناسب از آن اندیشیده نشده است و مردم روستاهای پایین دست آن با توجه به وجود زمین های حاصلخیز از این نعمت که می تواند قطب میوه های گرمسیری در منطقه باشد و اشتغال ایجاد کند بی بهره هستند.

وی با بیان این که توسعه ملی بدون در نظر گرفتن توسعه جامعه محلی امکان پذیر نیست،تصریح کرد: با توجه به هزینه های سنگین ملی در قسمت های مختلف شیلات، پتروشیمی، راه آهن، فولاد، کشاورزی و بندر که به ظرفیت ۸/۵ میلیون تن در سال رسیده است باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.