اهواز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴۲ سند متعلق به ۲۶۰ موقوفه را امسال بدست آوردیم، گفت: یکی از مهمترین موقوفه های خوزستان، توکل است که بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین دارد و بعد از یک سال پیگیری سند تک برگ آن را دریافت کردیم.

بیش از یک هزار سند متعلق به ۲۶۰ موقوفه را امسال بدست آوردیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف بابیان اینکه هفته وقف همه ساله از ۲۷ ماه صفر شروع و تا ۷ روز بعد ادامه دارد اظهار کرد: هرکسی به اندازه توان خود می تواند واقف باشد.
وی افزود: وقف مشارکتی یکی از طرح های چند سال اخیر است که جهت شکل گیری یک موقوفه از مشارکت چند نفر برخودار می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه همه مساجد و حسینیه ها به شکل وقف مشارکتی ساخته شده است، اضافه کرد: ولی طرح وقف مشارکتی خیلی منسجم تر به این مشارکت ها خط مسیر داد.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه در هفته وقف امسال نیز برنامه های مختلفی برای استان خوزستان پیش بینی و در حال اجرا است ادامه می داد: سخنرانی در خطبه های نماز جمعه، برگزاری همایش یاوران وقف همزمان با همایش وقف و رسانه، دیدار با مسئولان از جمله استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح فاز دوم حرم علی ابن مهزیار (ع) شامل ضریح جدید نصب شده و نمای داخل بقعه منهای محراب که پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته، همچنین افتتاح طرح توسعه امامزاده عبدالله دهدز به عنوان یکی دیگر از برنامه های هفته وقف است.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه امسال انجام ۱۸ هزار مترمربع کار عمرانی برای موقوفات داشتیم که انجام شده ویا در حال اجرا است، اضافه کرد: در سال جاری احداث سرویس بهداشتی برای ۲۰ بقعه متبرکه، تعمیر و تجهیز ۱۰۰ سرویس بهداشتی بقعه ها، اجرای طرح های عمرانی برای ۳۳ بقعه از جمله سید عبدالله اهواز، سید صالح ایذه، علی ابن مهزیار، امامزاده اباذر بهبهان، امامزاده فضل و مقام صاحب الزمان اجرا شد.
وی بیان کرد: مطالبات این اداره کل از دستگاه های دولتی ده ها میلیارد تومان است که از آن جمله می توان مطالبه بیش از ۶۰ میلیاردی اوقاف از ادارات یکی از شهرستان ها اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴۲ سند متعلق به ۲۶۰ موقوفه را در امسال بدست آوردیم، عنوان کرد: یکی از مهمترین موقوفه های خوزستان، توکل است که بیش از هشت هزار و ۲۰۰ هکتار زمین دارد و بعد از یک سال پیگیری سند تک برگ آن را گرفتیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه تا آخر سال ۹۲ تعداد اسناد دریافت شده یک هزار و ۱۰۵ مورد متعلق به دو هزار ۷۳ موقوفه بود اظهار کرد: در مقابل از سال۹۳ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۳۵۹ سند برای بیش از ۳ هزار موقوفه دریافت شده که از کل سال های قبل بیشتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.