رشت_ رئیس امورفرهنگ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: حوزه‌ی فرهنگ نیازمند هم‌افزایی است و دراین میان نقش کانون پرورش فکری و فعالیت‌های هدف‌مند و شورآفرین ‌آن جایگاه ویژه‌ای دارد.

حوزه‌ فرهنگ نیازمند هم‌افزایی است

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، رضا معصومی‌راد این سخنان را دردیدار با مدیرکل کانون گیلان اظهار داشت و با اشاره به نیازکشور به هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالان حوزه‌ی فرهنگ تاکیدکرد: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جلب نظر و جذب مخاطب نقش تاثیرگذاری دارد.

رئیس امور فرهنگ، گردش‌گری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طی این دیدار که به منظور نیازسنجی و بسترسازی برای افزایش ‌حمایت‌ها از کانون صورت‌گرفت، پیشینه و جایگاه این مجموعه فرهنگی درگذشته و حال را مورد توجه قرارداد و با مهم ارزیابی‌کردن تلاش‌های آن در ارتقای توان‌مندی‌های مخاطبان اظهارکرد: دوران کودکی و نوجوانی دوران معصومیت، پاکی و صداقت است و فعالیت کانون به یقین در نیل به اهداف اثربخش خواهدبود.
ضرورت تلاش افزون‌تر برای معرفی هرچه بیشترکانون و حفظ برند آن ازدیگر محورهای سخنان معصومی‌راد بود و وی با اشاره به فعالیت‌ دیگر دستگاه‌های فرهنگی افزود: توسعه‌ و تجهیز فضاهای آموزشی و شکل‌گیری حلقه‌های ارتباطی جدید با جامعه می تواند در ارتقای جایگاه کانون نقش‌آفرین‌باشد.
این مسوول در عین حال حمایت دستگاه‌های اجرایی کشور و استان را لازمه‌ی تحقق اهداف ارزیابی‌کرد و با بیان این‌که این نشست می‌تواند نقطه‌ی آغاز همکاری‌های کانون گیلان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورمحسوب‌شود، تصریح‌کرد: بهره‌گیری ازدیدگاه‌های مدیرکل و دیگر تصمیم‌گیرندگان کانون به عنوان مشاور مدنظرقرارخواهدگرفت و تلاش خواهیم‌کرد ازمنظرکانون استان نیز به این مجموعه فرهنگی نگریسته‌شود.

وی برهمین اساس برنامه‌ریزی برای نشست‌های آتی با مسوولان کانون گیلان را از اولویت‌های پیش‌رو عنوان‌کرد و از اجرای طرح‌های خلاقانه و همسو با اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی، در سایه‌ی رایزنی  با تصمیم‌گیرندگان کانون کشور خبرداد.
عضو هیات علمی دانشگاه‌گیلان هم‌چنین افزایش حمایت‌ها از کانون استان را مورد تاکیدقرارداد و درهمین زمینه ازاختصاص بودجه لازم برای تکمیل مراکز فرهنگی هنری خمام و چابکسر سخن‌گفت.
همراهی در مسیر استانداردسازی مراکز کانون و هم‌چنین تلاش برای تخصصی‌سازی مراکز ازدیگر موضوعاتی بود که رئیس امور فرهنگ، گردش‌گری و ورزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشوربرآن تاکیدکرد.
او هم‌چنین راه‌اندازی موزه‌ی کودک و نوجوان را مهم‌توصیف‌کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای همراهی  با کتاب‌خانه سیارروستایی و بازدید ازمراکز فرهنگی هنری کانون گیلان درآینده‌ای نزدیک‌شد.
مدیرکل کانون گیلان نیز طی این نشست با ابزار خرسندی از نگاه ویژه مسوولان به حوزه‌ی کودک و نوجوان گزارشی از فعالیت‌های هدف‌مند و کتاب‌محور وهم‌چنین تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار، پستی و فراگیر این مجموعه‌ی فرهنگی ارایه‌کرد.  
اسفندیارضیائی هم‌چنین برنامه‌های کانون زبان را نیز از فعالیت‌های موثر این مجموعه عنوان‌کرد و درهمین زمینه  خواستار توجه افزون‌تر مسوولان به امر تجهیز، به‌سازی و افزایش فضاهای آموزشی کانون شد.
اختصاص بودجه لازم برای استانداردسازی مراکز فرهنگی هنری، راه‌اندازی موزه‌کودک و نوجوان، افزایش‌کتاب‌خانه‌های سیار و هم‌چنین تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری ازدیگر اولویت‌های کانون گیلان بود که درسخنان ضیائی مورد توجه‌قرارگرفت.
این مسوول فرهنگی دراین میان جایگاه کانون درمیان خانواده‌ها را یادآورشد و با بیان‌این‌که فضاهای آموزشی کانون پاسخگوی استقبال مخاطبان نیست، از همراهی تمامی تصمیم‌گیرندگان کشور و استان با اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی استقبال‌کرد.
درادامه‌ی این نشست که ۲۸ آبان ماه جاری و با همراهی کیمیا تنهایی، سرپرست مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و جمعی از مسولان کانون استان صورت‌گرفت، حاضران از نمایشگاه دست‌آوردهای کتاب‌محور کودکان و وجوانان و هم‌چنین سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی بازدیدکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.