اهواز_ معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری را تشریح کرد.

اجرای ۱۳۱۹ برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ غلامرضا حاجتی در نشست خبری که  صبح امروزدوشنبه، ۲۹ آبان ماه برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: امروزه می‌بینیم که بسیج در تمام عرصه‌ها حضور دارد و با با عنایت به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری به خار چشم دشمنان تبدیل شده است. 
  
وی افزود: در حال حاضر فرمانده سپاه خوزستان در کرمانشاه حضور دارد و سپاه ولیعصر(ع) تقبل کرده است ۱۲ روستا را در این استان بازسازی کند. هدف این نیست که بگوییم سپاه، سایر ادارات یا هلال احمر سریع‌ترین کمک‌ها را در اختیار مردم کرمانشاه قرار داده است بلکه این کمک‌ها نشان‌دهنده حس نوع‌دوستی و مهربانی مردم خوزستان هستند. 
  
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: تاکنون ۵۰ تریلر حامل کمک مردمی از سوی خوزستان به سمت کرمانشاه حرکت کرده است. در این محموله‌ها انواع احتیاجات مردم از شیر خشک تا پتو وجود داشت. 
  
حاجتی خاطرنشان کرد: صحبت‌های من رسانه‌ای و کلیشه‌ای نیست بلکه تجلیل از مردمی است که با تمام توان پشتیبان بسیج و سپاه هستند. دشمن در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ به کشور حمله کرد و خرمشهر را اشغال کرد. اما امروز دیگر نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد زیرا شهید شهریاری‌ها و داریوش رضایی‌ها زنده‌اند. قلم دوستان رسانه از موشک‌های ما قدرتمندتر است و این انتقال در مقابل انتقالی است که در هالیوود انجام می‌شود. 
  
وی ادامه داد: جنگ رسانه‌ای بسیار پلید است. دلارهای زیادی در این زمینه جابه‌جا می‌شوند تا حق را ناحق جلوه دهند. یک کشور ممکن است دلارهای زیادی را به جای اینکه برای اتحاد مسلمانان خرج کند برای کسانی خرج کند که در حال از بین بردن یک نسل هستند. 
  
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امسال هفته بسیج به دلیل مناسبات منطقه با سال‌های گذشته متفاوت است. شعار امسال "بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی" تعیین شده است. دلیل این انتخاب نیز این است که رویکر بسیج مردمی است. انقلابی که بر مردم تکیه دارد یک انقلاب پیروز است. مردمی که بزرگترین رتبه دموکراسی را در دنیا کسب کرده‌اند با تهدید و بمب اتم عقب‌نشینی نمی‌کنند. 
  
حاجتی در خصوص برنامه‌های هفته بسیج در خوزستان تصریح کرد: امسال در خوزستان یک هزار و ۳۱۹ برنامه برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است. از این تعداد،‌یک هزار و ۴۲ برنامه در نواحی و شهرستان‌ها و ۲۷۷ برنامه نیز در سطح اقشار مختلف مانند بسیج کشاورزی، بسیج خواهران و... اجرا می‌شوند. در روز اول هفته بسیج نیز در ۳۹ مدرسه زنگ مقاومت به صدا در آمده است. 
  
وی افزود: در حوزه دفاعی در سالی که گذشت سه رزمایش اقتدار با حضور ۳۶ هزار نیرو از گردان‌های الزهرا، بیت‌المقدس و امام حسین برگزار شد. همچنین گزارش‌های مختلفی در زمینه سرقت از عشایر کوچ‌رو در ۱۵ منطقه عشایری دریافت کرده بودیم که برقراری امنیت این عشایر از دیگر اقدامات ما در سال گذشته بوده است. 
  
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در حوزه بسیج سازندگی و مردم‌یاری و اقتصاد مقاومتی از سال گذشته تاکنون تعمیر و احداث بیش از ۹۰۰ پروژه انجام شده است. محور برنامه ما امسال به طور خاص مناطق محروم بوده است به طوری که در این مناطق مدرسه، مسجد، درمانگاه، سرویس بهداشتی و... ساخته شوند. امسال در بحث تهیه و توزیع کمک‌ها نیز هشت هزار و ۷۵۰ سبد کالا برای نیازمندان فراهم شد. راه‌اندازی یک هزار و ۵۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، اعزام ۵۹ هزار نیرو در قالب بیش از دو هزار و ۸۵۰ گروه جهادی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و محلات برای محرومیت‌زدایی انجام شده است. 
  
حاجتی ادامه داد: در بحث بیابان‌زدایی در سال ۹۶، بالغ بر ۴۰۰ هزار نهال کاشته شد. در بحث اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم نیز تاکنون ۱۸ گروه به مناطق محروم اعزام شده‌اند. هر یک از این گروه‌ها شامل ۶۰ پزشک متخصص و ۳۰ پزشک عمومی بوده است. این گروه‌ها بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی را در استان انجام دادند و ۹۴ هزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند. 
  
وی افزود: هدف ما این است که در هر مسجد یک حقوقدان، یک پزشک و یک مهندس عمران فعالیت کنند. به همین منظور از حقوقدانان دعوت کردیم تا در مساجد به مدت یک یا دو ساعت حضور داشته باشند و به مردم محله مشاوره دهند. همچنین از پزشکان عمومی نیز خواسته‌ایم یک روز در هفته مطب خود را در مساجد اداره کنند. مهندسان عمران نیز می‌توانند به مردم در مساجد مشاوره دهند. همه این کارها در راستای شعار امام یعنی "هر مسجد یک سنگر است" بوده‌اند. 
  
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: با توجه به بحث سود بانکی، در آینده به دنبال احیای صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد هستیم. قرار است امسال به صورت آزمایشی این صندوق‌ها ایجاد شوند و در هر شهر یک مسجد برای صندوق‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته شود. 
  
حاجتی تصریح کرد: در روز دوم هفته بسیج، مجتمع عالی بسیج استان با شرکت بیش از ۷۰۰ نفر از متخصصان تشکیل می‌شود. همچنین فردا بیش از ۳۹ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند و قرار است ۳۹ پروژه محرومیت‌زدایی را در مناطق هدف افتتاح کنند که متولی این کار نیز بسیج سازندگی است. ویزیت رایگان و اعزام مشاوران عمرانی نیز فردا انجام می‌شود. 
  
وی گفت: همایش خواهران زینبی، تجلیل از زنان دفاع مقدس که دوران جوانی خود را در جنگ گذرانده‌اند، نشست روشنگری حوزه‌ای در ۲۱۱ حوزه سپاه، افتتاح حوزه علمیه ملاثانی، افتتاح دوره‌های طلبه‌های انقلابی، همایش بزرگ جهادگران علم و فناوری و برپایی خلاقیت‌ها، از جمله برنامه‌های ما در هفته بسیج هستند. همچنین همایش هم‌اندیشی بسیج، حوزه و دانشگاه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد و عطرافشانی گلزار شهدا نیز در همه شهرهای استان انجام می‌شود. 
  
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است و از ۲۱۱ خانه در ۲۱۱ حوزه سپاه بازدید می‌شود. جمعه سوم آذر ماه یک گروه جهادی پزشکی به سوسنگرد اعزام می‌شود. چهارم آذر ماه نیز همایش اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلابی‌گری برگزار می‌شود. همایش عشایر بختیاری و عرب وفادار به انقلاب اسلامی نیز روز شنبه برگزار خواهد شد. 
  
حاجتی تصریح کرد: در برنامه‌ها تلاش کردیم توجه ویژه‌ای به اعتلای بسیج در عرصه‌های دفاع، فرهنگ، علم، و خدمات اجتماعی داشته باشیم. همچنین تلاش کرده‌ایم به مسجدمحوری، نمایش اقتدار و آمادگی همه‌جانبه، ترویج گفتمان انقلابی‌گری، مردمی کردن گفتمان هفته بسیج، تنوع، ابداع و جذابیت برنامة‌های هفته بسیج برای تمام مخاطبان توجه کنیم. 
  
وی افزود: در حوزه ورزش ۱۹۹ سوله ۳۵۰ متری در قالب سوله‌های ورزشی صالحین و ۲۸ سوله یک هزار و ۲۰۰ متری در قالب سوله‌های ۹ دی، در دستور کار ما قرار داشتند. در کمتر از پنج سال توانستیم سوله‌های ورزشی صالحین را در اختیار مردم قرار دهیم. همچنین در بحث پرداخت وام، ۲۷ میلیارد تومان وام برای صنایع تبدیلی و کسب و کارهای زودبازده اختصاص داده شده است. همچنین ۳۲۱ خانه عالم توسط سپاه ساخته شد و در اختیار خانواده‌های محروم قرار گرفت. 
  
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در خصوص اردوهای راهیان نور گفت: در سال گذشته ۶۸ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور به خوزستان اعزام شدند. این اردوها امسال نیز در ۲۹ مهرماه آغاز شده و هم‌اکنون در حال انجام است. سهمیه راهیان نور دانش‌آموزی خوزستان، امسال ۴۵ تا ۴۷ هزار نفر است. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.