خرم‏ آباد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: هدف ما در اوقاف بر دو محور آبادانی بقاع، محرومیت‌زدایی و اشتغال است.

آبادانی بقاع و محرومیت‎زدایی از اهداف اوقاف و امور خیریه لرستان است

به گزارش خبرنگار قدس ‏آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز در همایش وقف و رسانه که روز دوشنبه در سالن خانه معلم خرم ‏آباد برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد سال ۹۶ مجموعه اوقاف استان بر محوریت کارهای عمرانی، فرهنگی و مدیریتی است و هرساله کتابی تألیف می‌شود که سازمان در طول سال بر محورهای تعیین‌شده عمل می‌کند.

وی با اشاره به اهداف این اداره کل در راستای محرومیت زدایی تصریح کرد: این سازمان با کمترین نیرو و موجودی، بیشترین اشتغالزایی را انجام داده است و دو هزار خادم در این استان کار می‏کنند که جزء اشتغالزایی محسوب می‏شود که می‎توان به پاساژهای تجاری و مسکونی را ایجاد شده جهت تحقق این مهم اشاره کرد.

خاکباز با اشاره به اینکه همه‎ی دستگاه‎های دولتی باید در رفع مشکل بیکاری تلاش کنند، یادآور شد: اگر هر دستگاه بیکاری استان را در درون خود خرد کند و تولید و اشتغال را داشته باشد می‌توان مشکل بیکاری استان را حل کرد.

این مسئول تأکید کرد:  امامزاده‌های شاخصی در لرستان وجود دارد که از داخل استان و استانهای دیگر برای زیارت مشرف می‏شوند به‎طوریکه اداره اوقاف استان سالانه بالغ ‌بر دو میلیون نفر میزبان و مهمانان نوروزی در بقاع متبرکه دارد که خود می‌توان تولید علم و فرهنگ داشته باشد.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه‌های ستاد نوروزی هماهنگی می‌کنند که میزان گردشگران استانی را افزایش دهند.

خاکباز گفت: اوقاف استان در بحث علم و فناوری نیز خود را بی‌نصیب نگذاشته است و به دنبال این هستیم کشاورزی، اقتصاد و صنعت را در دل اوقاف انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ضمن تشکر از اصحاب رسانه تصریح کرد: اعتقاد بر این است که اصحاب رسانه مانند همیشه یاور این دستگاه بوده‏اند می‌توانند کمک خوبی برای رفع نواقص اوقاف باشند.

وی ادامه داد: با هماهنگی اصحاب رسانه اقدامات‏مان را به گوش مردم می‏رسانیم آنها برای ما سنگ تمام گذاشته‏ اند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر اینکه سرمایه‏گذاری‏هایی را بر عرصه وقف شکل داده ایم که منجر به اشتغالزایی شده و در عین حال نیت واقف و ماهیت موقوفه نیز حفظ شده است، افزود: در سال جاری برای ۴۰ خانوار از همین محل اشتغالزایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.