جوین-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، حمایت از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید گسترش یابد.

حمایت از بخش ارتباطات باید جدی تر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه سال های گذشته ترس از فضای مجازی عقب ماندگی های زیادی برای کشور به همراه داشته است بر ضرورت حمایت جدی تر از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.  

نماینده مردم شهرستانهای جوین، جغتای، سبزوار، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: ترس مسئولان از این فضا در سال های گذشته موانع زیادی ایجاد کرده بود و اجازه حرکت های مناسب نمی داد، و  سبب عقب ماندن کشور شده بود.  

وی با بیان اینکه عده ای معتقد بودند باید سرعت اینترنت در کشور پایین باشد، گفت: این در حالی است که ایجاد فضای کسب و کار در فضای اینترنت با سرعت مناسب ممکن است، و علاوه برآن سرعت خوب اینترنت می تواند، به توسعه فرهنگی کشور و تولید محتواهای مناسب کمک کند.  

وی به شکسته شدن فضای ترس از اینترنت در دولت اشاره کرد و خواستار حمایت جدی تر همه مسئولان از این بخش رو به توسعه شد.  

نماینده مردم جوین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تلاش بیشتر برای یافتن جایگاه مطلوب تر در این فضا تاکید کرد، و گفت:تلاش نکردن در این باره به عقب ماندگی کشور منجر خواهد شد.  

سبحانی فر با بیان اینکه امروز همه امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بربستر فضای مجازی قرار گرفته است، گفت: اگر غفلت شود از جامعه جهانی خیلی عقب خواهیم ماند و بنابراین ضروری است تلاش بیشتری صورت گیرد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه بیشتر در این زمینه تلاش شود، رشد و توسعه کشور بیشتر خواهد شد، گرچه حرکت های خوبی انجام شده، اما نیاز به شتاب بیشتر است.  

وی بر فراهم سازی بسترهای مناسب در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد، و گفت: فراهم شدن، بسترهای مناسب سبب خواهد شد، بخش خصوصی و استارت آپ ها بتوانند در این فضا وارد شده و سرعت کشور در همه بخش ها را بیشتر کنند.  

سبحانی فر از توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به بخشآی. سی. تی خبر داد، و خاطرنشان ساخت: در برنامه ششم توجه خیلی زیادی به این بخش شده است، به گونه ای که در آن قید شده همه روستاها در طول این برنامه باید به اینترنت متصل شوند.  

رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم به دیجیتال شدن روستاها اشاره شده است، گفت: همچنین تاکید شده است، کسب و کارها در این فضا باید بیشتر شود.  

وی گفت، در این برنامه به بخش آموزش، کشاورزی، سلامت به عنوان چهار محور اصلی تاکید شده است، که بایستی در این جهت بتوانیم پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.