خیران سلامت برای کاهش هزینه‌های سلامت در گسترش سبک زندگی اسلامی مشارکت کنند.

رونمایی از طرح «نذر سلامت زنان نوغان»

قدس آنلاین- دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان این مطلب به قدس گفت:امروزه خیران در قالب‌های مختلف همانند تشکل‌های غیردولتی و فراتر از مجمع در عرصه سلامت مشارکت دارند. چنان که شاهد فعالیت‌های آن‌ها در حوزه‌های سخت افزاری، نرم افزاری، تقویت عرصه پژوهش، گسترش درمان و حتی پیشگیری هستیم. البته به دلیل ضرورت‌های جامعه امروزی باید به حوزه‌های گسترش فضاهای تحقیقاتی و پیشگیری توجه کرد. همچنین تقویت سبک زندگی اسلامی نقش مؤثری بر پیشگیری و کاهش بیماری‌ها دارد که می‌تواند در بهبود مدیریت هزینه‌های سلامت اثرگذار باشد؛ چرا که درحال حاضر عرصه سلامت کشور بسیار هزینه بر است.

دکتر حسینعلی شهریاری، با اشاره به ضرورت افزایش سواد سلامت مردم، افزود چنانچه سطح سواد سلامت در جامعه ارتقا پیدا نکند، شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری‌ها خواهیم بود که این مقوله می‌تواند موجب نگرانی‌هایی در حوزه سلامت شود.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در مقوله معافیت مالیاتی تشکل‌های خیریه نیز گفت: به دلیل چالش‌هایی که دولت در حوزه منابع مالی در سال‌های اخیر مواجه است، مجلس در حال حاضر نمی‌تواند طرحی را با این موضوع مطرح کند، بنابراین دولت چنانچه تمایل داشته باشد، می‌تواند این موضوع را مطرح کرده و سپس نمایندگان خانه ملت به این امر توجه خواهند کرد.

وی با تأکید بر رشد مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت، خاطر نشان کرد: فعالان این عرصه در سال‌های اخیر تلاش‌های چشمگیری در گسترش خدمات درمانی و بهداشتی داشته‌اند. چنان که طی سال‌های گذشته مجمع خیرین سلامت کشور بیش از ۵۰هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های حوزه سلامت مشارکت داشته‌اند.

دکتر شهریاری در مراسم اولین سالگرد آغاز به کار فعالیت شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی نیز به نقش زنان در مشارکت‌های خیرخواهانه پرداخت و تصریح کرد: همواره بانوان می‌توانند موتور محرک آقایان در گرایش به امورخیرخواهانه باشند از همین رو مشارکت جدی‌تر بانوان باید در حوزه سلامت افزایش یابد و از این ظرفیت عظیم بهره‌مند شوند. از همین رو تلاش می‌کنیم مشارکت بانوان نیکوکار را تقویت کنیم؛ چرا که پیش از این کمتر از ۱۰ تشکل غیردولتی با فعالیت جدی بانوان وجود داشت که طی ماه‌های گذشته بیش از بیست سمن با محوریت بانوان شکل گرفته است. همچنین برای تقویت این مشارکت‌ها برای نخستین بار مشاوران عالی در عرصه زنان و جوانان در مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است.

این نماینده خانه ملت همچنین ادامه داد: به منظور تقویت روحیه مشارکتی مردم برای نخستین بار ایده همیاران سلامت در مدارس مطرح شده که می‌تواند با مشارکت مدارس استثنایی خراسان رضوی به صورت پایلوت در این استان اجرا شود.

گفتنی است در ادامه همین مراسم از طرح «نذر سلامت زنان نوغان» رونمایی شد که بر این اساس بانوان خیر سلامت با پرداخت بخشی از مهریه خود در این حوزه مشارکت خواهند داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.