جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات و وضعیت صندوق‌های تأمین اجتماعی برگزار شد. در این جلسه ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، دکتر نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی، یک کارشناس تأمین اجتماعی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و تعدادی از نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس به ایراد سخن پرداختند.

اتمام حجت برای تعیین تکلیف ۱۲۷ شرکت زیان ده تأمین اجتماعی

قدس آنلاین- جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات و وضعیت صندوق‌های تأمین اجتماعی برگزار شد. در این جلسه ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، دکتر نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی، یک کارشناس تأمین اجتماعی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و تعدادی از نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس به ایراد سخن پرداختند.

محمد وحدتی دهلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در این نشست نظرها و گزارش‌هایی از وضعیت صندوق‌ها ارائه شد که نشان دهنده آن است برای حل مشکلات آن‌ها باید خیز بزرگی از طرف دولت و مجلس برداشته شود. مشکلاتی که در جلسه مطرح شد، بیشتر به دولت مربوط می‌شد. بر همین اساس مقرر شد طبق برنامه‌ای مدون، دولت طرح‌هایی برای حل مشکلات صندوق‌ها آماده کند تا دچار مشکلات شدیدتری در این زمینه نشویم. همین طور طرحی برای ساماندهی صندوق‌های تأمین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس آماده شده تا ۱۲۷ شرکت زیان‌ده تأمین اجتماعی در اسرع وقت و نهایت تا سال آینده تعیین تکلیف شوند.

این نماینده مجلس افزود: بر همین اساس مقرر شد، دولت لایحه‌ای را آماده و به مجلس ارائه دهد. این لایحه در مجلس و در کمیسیون‌های تخصصی آن رسیدگی می‌شود و پس از کارِ کارشناسی به تصویب می‌رسد؛ طرحی که انتظار می‌رود سبب شود مشکلات صندوق‌ها برای همیشه حل شود.

وحدتی دهلان توضیح داد: بیش از ۵۱ درصد جمعیت کشور تحت پوشش صندوق‌های اجتماعی هستند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از شهروندان درگیر مشکلات مربوط به این صندوق‌ها هستند و حساسیت زیادی در این زمینه وجود دارد. علاوه بر آن مدت زمان زیادی است که مشکلات صندوق‌ها را همه می‌دانند، اما گام‌های عملی برای رفع آن برداشته نشده است. گاهی بحث‌هایی برای رفع مشکلات می‌شود، اما اقدام عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته و پس از مدتی فراموش می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی، دست به دست هم داده و با همکاری دولت و نظر کارشناس‌ها لایحه‌ای جامع را زودتر آماده کنند و به مجلس ارائه دهند تا حداکثر سال آینده، شاهد گشایش بزرگی در حل مشکلات صندوق‌های تأمین اجتماعی باشیم.

وی در پایان افزود: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.