بیست و یکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی به همت بیمارستان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن پزشکی هسته‌ای ایران، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه بن آلمان در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

مردم شناختی از پزشکی هسته‌ای ندارند

قدس آنلاین- بیست و یکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی به همت بیمارستان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن پزشکی هسته‌ای ایران، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشگاه بن آلمان در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

* ۸۲ سخنرانی تخصصی

دکتر رامین صادقی؛ دبیر علمی این کنگره، با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه افزود: این کنگره از اول تا سوم آذرماه و با حضور میهمانانی از ایران و کشورهای کانادا، آلمان، هلند و دانمارک برگزار خواهد شد.

وی در توضیح چگونگی برگزاری این کنگره گفت: تعداد متخصصان حاضر در این کنگره ۴۰۰ نفر خواهد بود و در روزهای برگزاری کنگره ۸۲ سخنرانی ارائه خواهد شد که چهار سخنرانی تخصصی آن از دیگر کشورها است.

دکتر صادقی برگزاری کارگاه با عنوان کنترل کیفی سیستم‌های تصویربرداری ترکیبی پت اسی تی و اسپکت اسی تی و دو سمینار جانبی با عنوان سمینار فیزیک و سمینار رادیو فارماسی را از برنامه‌های بخش جنبی این کنگره اعلام کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به حضور متخصصان خوبی که در این کنگره شنونده سخنرانی آن‌ها خواهیم بود، مطمئن هستیم شرکت کنندگان در کنگره با تجربیات خوب و با دست پر کنگره را ترک خواهند کرد و فایده اصلی این کنگره به بیمارانی خواهد رسید که در این حوزه خدمات پزشکی دریافت می‌کنند.

* شناخت مردم از پزشکی هسته‌ای کم است

در این نشست همچنین رئیس بیمارستان رضوی با بیان اینکه اگر بیمارستان رضوی برگزار کننده کنگره است و اگر کارهایی در این حوزه انجام می‌دهیم هرگز به دنبال تصدیگری نیستیم، افزود: پزشکی هسته‌ای موضوعی نوپا و پیچیده است و امکاناتی که در پزشکی هسته‌ای در بیمارستان رضوی مشغول خدمت رسانی به بیماران است با هزینه فراوان و زحمت زیاد فراهم آمده است، اما معتقدیم که با کمک این شاخه از پزشکی می‌توان در کل، هزینه‌های درمان را کم کرد.

دکتر قاسم سلطانی با بیان اینکه هنوز شناخت مردم و حتی برخی از پزشکان از این شاخه از علم پزشکی کم است و از این جهت هزینه‌های خدماتی در این بخش را بالا می‌بینند، تصریح کرد: اگر این بخش را در بیمارستان فعال کرده‌ایم، تنها به این موضوع بسنده نکرده‌ایم، بلکه به دنبال آن بوده‌ایم که در پزشکی هسته‌ای به‌روز باشیم و برای رسیدن به این مهم، هم با متخصصان و مراکز داخلی در ارتباط هستیم و هم با برخی از متخصصان و مراکز در خارج از کشور.

وی درباره میهمانان خارجی شرکت کننده در این کنگره نیز گفت: افرادی که برای شرکت در این کنگره دعوت شده‌اند از متخصصان مطرح در این حوزه هستند و حضور آن‌ها می‌تواند در این کنگره موجب تبادل دانش علمی و پزشکی مفیدی بشود.

* بیشترین پذیرش بیمار از کشور عراق است

دکتر فرشاد امامی، دبیر اجرایی این کنگره نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی دارای دستگاه‌ها و امکاناتی است که در کشور تنها دو یا سه عدد از آن دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: وجود این دستگاه‌ها اگر چه برای ما هزینه‌بر و گران است، اما در تشخیص، روند درمان بیماری و حتی پس از درمان نقش بسزایی در سرنوشت بیمار دارد.

وی درباره مراجعه کنندگان برای استفاده از خدمات پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی، نیز گفت: بیمارستان رضوی در این بخش بیمارانی از سراسر کشور دارد و برخی بیمارانی که پذیرش می‌شوند نیز بیمارانی از دیگر کشورها همچون عراق، کویت، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان و... هستند، اما بیشترین حجم پذیرش مربوط به بیماران عراقی است که در سال به ۲۰۰ تا ۳۰۰ بیمار می‌رسد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.