دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت های گسترده آمریکایی ها از تکفیری ها در سوریه اعلام کرد: آمریکایی ها در البوکمال برای داعش پوشش هوایی ایجاد کرده بودند.

آمریکایی ها در البوکمال برای داعش پوشش هوایی ایجاد کرده بودند

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدا گفت: تحولاتی که در چند روز گذشته رخ داده باعث شده تا من با شما سخن بگویم.

وی افزود: پیش از پرداختن به مسائل منطقه ابتدا وفات پیامبر اسلام را به همه مسلمانان جهان تسلیت می گویم و از خداوند می خواهم که ما را از پیروان راه پیامبر گرامی اسلام(ص) و مدافعان به حق دین الهی و آسمانی او قرار دهد.

وی همچنین ضمن تسلیت دو امام همام(ع) بیان کرد: با توجه به زلزله اخیر در کرمانشاه و جان باختن شماری از شهروندان ایرانی این حادثه را به رهبر ایران، رئیس جمهور، مراجع عظام، مجلس شورای اسلامی، مردم ایران و به ویژه مردم کرمانشاه تسلیت می گویم.

سید حسن نصرالله با اشاره به حمایت مردم ایران از زلزله زدگان ضمن تقدیر از همبستگی مردم ایران گفت: این رفتار باید الگوی دیگر کشورها به ویژه مردم کشورهای عربی قرار بگیرد.

وی در خصوص تحولات منطقه هم بیان کرد که در خصوص تحولات منطقه در دو محور مقابله با داعش در خاک سوریه و عراق و نشست اخیر اتحادیه عرب سخن خواهد گفت.

وی تأکید کرد: حضور نظامی داعش در عراق با آزادی شهر «راوه» به پایان رسیده است و می توان این را یک پیروزی بزرگ و قابل توجه دانست.

وی بیان کرد: در انتظار اعلام پیروزی نهایی علیه داعش از طریق دولت عراق خواهیم بود.

سید حسن نصر الله گفت: از همان ابتدای آغاز توطئه داعش در عراق حزب الله مستشاران و فرماندهان ارشد جهادی خود را به عراق فرستاد و ما فکر می کنیم که سهم کوچکی در پیروزی های عراق در برابر تروریسم داشته ایم و زمانی که دیگر به مستشاران و فرماندهان ما در عراق نیاز نباشد نیروهای ما عراق را ترک خواهند کرد و این اقدام بعد از اعلام نهایی پیروزی در عراق صورت خواهد گرفت.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: در بخش دیگری از میدان مقابله با داعش شهر البوکمال وجود دارد، این شهر آخرین شهری است که داعش در مرز سوریه و عراق در اختیار داشته است و امروز در بخش سوریه در دست نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و از سوی عراق هم در دست نیروهای ارتش عراق است. این پیروزی بعد از نبرد حلب و دیر الزور و المیادین، حفظ تمامیت ارضی سوریه را تضمین می کند و می گوید که این پیروزی توطئه تجزیه سوریه را درهم شکسته است.

وی افزود: با پیروزی در البوکمال «دولت خرافه» داعش به پایان  می رسد  اما این به معنای پایان گروهک تروریستی داعش نیست. ساختار دولتی که تروریست های داعش تشکیل داده بودند کاملا از بین رفته اما هنوز عناصر و ایادی داعش در بخش هایی از عراق و سوریه حضور دارند.

سید حسن نصرالله گفت: وقتی عراقی ها  و سوری ها پیروزی نهایی علیه داعش را اعلام کردند مردم منطقه باید دقیقه ای صبر کنند و بازنگری کنند که چه کسانی در ایجاد و تقویت گروهک تروریستی داعش نقش داشته اند و چه کسانی با این پدیده تروریستی مقابله و مبارزه کرده و در این راه شهدایی تقدیم کرده است؟!

دبیرکل حزب الله اعلام کرد: در نبرد علیه تروریست های داعش در البوکمال، آمریکایی ها برای تروریست های داعش پوشش هوایی ایجاد کرده بودند و نیروهای هوایی آمریکایی که ادعا می کردند در قالب ائتلافی ضد داعش در سوریه حضور دارد، نه تنها داعش را در این منطقه هدف قرار نداده بود بلکه روسیه را تهدید کرده بود که در صورت هدف قرار گرفتن داعش در این منطقه به نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در اطراف رود فرات یورش خواهد برد.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها همچنین اطلاعات مهمی درباره مواضع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به تروریست های داعش داده بود و علاوه بر آن جنگی الکترونیکی در منطقه ایجاد کرده بود تا در روند ارتباطی نیروهای ارتش سوریه خلل وارد کند.

سید حسن نصرالله همچنین هشدار داد که این امکان وجود دارد که تروریست های داعش فردا ریش خود را بتراشند و به عضویت گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکاست در آیند.

وی تأکید کرد که آمریکایی ها می خواستند داعش تا آخرین لحظه در البوکمال دوام بیاورند و در مقابل نیروهای ارتش سوریه شکست نخورند، حتی برخی از عناصر این گروهک تروریستی را از طریق عملیات های هلی برن از این منطقه خارج کرده اند.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها بارها گفته بودند که مقابله با داعش دست کم ۳۰ سال به طول خواهد انجامید.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آمریکا هنوز از تروریست های داعش حمایت می کند و اخیرا اردوغان هم که یکی از همپیمانان واشنگتن به شمار می رود به این مسأله اشاره کرده بود به همین دلیل باید از بازتولید داعش از سوی آمریکا بر حذر بود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: بعد از پیروزی در البوکمال باید از همه مبارزان نیروهای ارتش سوریه، نیروهای مقاومت و لشکر فاطمیون و زینیبون و نیروهای سپاه قدس ایران تقدیر کنم و ضمن تقدیر از خانواده های شهدای حزب الله در لبنان باید تشکر ویژه ای از سردار قاسم سلیمانی داشته باشم. او در بسیاری از نبردها حضور داشته اما در آخرین نبردها علیه داعش در آخرین شهرهایی که داعش در سوریه حضور داشته و در شرایط فعلی منطقه این فرمانده بزرگ در اولین روزهای نبرد البوکمال حضور داشته و در خطوط مقدم این جبهه در معرض شهادت قرار داشت و نیروها را رهبری می کرد و بعد از درگذشت پدرش به ایران رفت و بار دیگر سریعا به البوکمال بازگشت تا کاملا از پیروزی در این نبرد مطمئن شود. به همین دلیل  باید از جمهوری اسلامی ایران، سردار سلیمانی، رهبر ایران و سراسر مردم ایران تقدیر کرد که در این بحران در کنار مردم منطقه بوده اند ...باید از آنها تقدیر کرد نه اینکه مانند برخی وزرای کشورهای عربی علیه آنها موضع گرفت. بعد از خدا باید از خلق خدا به ویژه رهبران و مردم ایران و سردار قاسم سلیمانی تقدیر کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.