رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: طبیعی است با توجه به شرایط منطقه و ایران باید بخش سیاسی دفتر رئیس جمهور را تقویت کنیم که این امر با آمدن آقای تخت روانچی انجام شد.

بخش سیاسی دفتر ریاست جمهوری را با توجه به شرایط منطقه تقویت کردیم

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره انتظارات رهبر معظم انقلاب در خصوص زلزله زدگان غرب کشور گفت: از زمانی که این اتفاق افتاد شخص رئیس جمهور و دولت همه توان خود را در امداد رسانی به زلزله زدگان و همچنین خانواده های این عزیزان گذاشتند و تلاش کردند.

وی در خصوص بیانات رهبری در جمع زلزله زدگان گفت: تلاش خود را در این زمینه افزایش می دهیم و تلاش می کنیم رضایت زلزله زدگان عزیز فراهم شود و هم رضایت رهبر انقلاب در این زمینه فراهم شود تا بتوانیم به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنیم.

واعظی همچنین در خصوص پاکسازی آخرین پایگاه داعش در بوکمال سوریه گفت: کار بسیار بزرگی انجام شد با توجه به این که داعش با حمایت کشورهای مختلف عربی از جمله عربستان قرار گرفت این کشورها بنا داشتند در سوریه یک حکومت و اسرائیل دوم تشکیل دهند و هدف اصلی شان هم ایران شیعی بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بنابراین یک کار بزرگ انجام شد بویژه این که مدافعان حرم و سپاه کار عظیمی انجام دادند و نه این که فقط به دنبال حفظ حریم و امنیت ایران حفظ شد بلکه باعث شد منطقه امنیت پیدا کند.

وی به سخنان سردار سلیمانی و وعده وی در خصوص سرنگونی کامل داعش اشاره کرد و گفت: این که ما امروز شاهد پاک شدن آخرین لکه های داعش در سوریه و عراق هستیم نشان دهنده قوت و عزت سپاه ما، نظام و رهبری است. دولت به دنبال این است که به کشورهای اسلامی که از ما طلب یاری دارند کمک کنیم.

واعظی در خصوص نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در سوچی روسیه تصریح کرد: مذاکرات سوچی بسیار مهم و مقدمه گام های موثر در حل بحران سوریه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص اظهار کرد: این سفر، سفر بسیار مهمی است که نتیجه ۱۱ماه مذاکرات نمایندگان سه کشور است که بسیار موفق بوده و توانستند آرامش را در سوریه به وجود آورند.

وی در پاسخ به سوالی در باره استفاده وزرا و معاونان بازنشسته وزرا در شهرداری تهران و مجاز بودن شهرداری و دولت به این کار گفت: من باید در این زمینه مطلع شوم که بر اساس قانون در گذشته هیات دولت این ها را همتراز مقامات تصویب کرده است، یا خیر و اگر مجلس تصویب کرده باشد می توانند استفاده کنند در غیر این صورت، این امکان وجود ندارد.

واعظی پیرامون تغییرات نهاد ریاست جمهوری با توجه به تکریم و معارفه مجید تخت روانچی به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: طبیعی است با توجه به شرایط منطقه و ایران باید بخش سیاسی دفتر رئیس جمهور را تقویت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به انتصاب ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهوری گفت: با توجه به سابقه طولانی آقای تخت روانچی در وزارت خارجه از وی خواسته شد در این معاونت به ما کمک کند و این دو انتصاب می تواند باعث هم افزایی شود.

وی در پاسخ به فضای ایجاد شده پیرامون سخنان وحید حقانیان هم گفت: وی اعلام کرد در یک محفل خصوصی با دوستان خود آن صحبت را داشته است و فکر نمی کرد این صحبت ها جایی ضبط و پخش شود.

واعظی با اشاره به محافل دوستانه و صحبت هایی که در این محافل صورت می گیرد گفت: انسان در خلوت و مکان های عمومی به دو صورت صحبت می کند، اما نمی خواهم بگویم دوگانه صحبت می کنیم، ولی به هر حال در محافل خصوصی خودمانی تر صحبت می کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: آقای حقانیان این ادب را از خود نشان داد که به محض این که سخنانش منتشر شد در ویدئویی دیگر اعلام کرد که این گفت و گوها به صورت خصوصی انجام شده و به هیچ وجه قصد توهین کردن نداشته است.

وی خواستار احترام افراد به همدیگر شد و گفت: به نظر من این مساله تمام شده است و بهتر است که دنبال این‌مساله را نگیریم.

واعظی در خصوص مذاکرات موشکی اروپا با ایران هم گفت: ما بارها اعلام کردیم که در ارتباط با موشک و توان دفاعی کشور با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد و فکر می کنیم اینها موضوعاتی است که کاملا مربوط به شرایط داخلی کشور است. 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: این که با کشورهای مختلف مذاکراه می کنیم و سوالاتی پرسیده می شود به معنای پذیرش صحبت های آنها نیست.

وی اضافه کرد: به هر حال این موضوع جدید و یا فقط مربوط به ایران و اروپا نیست.

واعظی خاطر نشان کرد: در ملاقات های متعدد در سراسر جهان طرفین با هم دیدگاه های خود را مطرح کرده و سوال کرده و پاسخ رد و بدل می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد معاونت رسانه ای ریاست جمهوری گفت: این معاونت قرار نبود که هیچ وقت ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین محورهای مذاکرات سوچی روسیه اظهار داشت: این سفر بسیار مهمی است که روز چهارشنبه قرار است انجام شود و این نتیجه ۱۱ ماه مذاکره های نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در آستانه است. 

وی افزود: مذاکرات آستانه بسیار موفق بود و در این مذاکرات سه کشور توانستند هم آرامش را در سوریه به وجود آورند و هم نحوه مبارزه با داعش در این مذاکرات هماهنگ شد.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اتمام عملیات میدانی، سوریه باید سامان یابد. این نشست (سوچی) که در سطح سران برگزار می شود و نتیجه و  بیانیه ای که در آن صادر می شود مقدمه ای برای برداشتن گام های بعدی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهاد ایران در مذاکرات سوچی گفت: ما به دنبال تصمیم گیری مردم سوریه در خصوص آینده خودشان هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.