چابهار-مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهور و مقامات کشورهای مختلف افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  محمد راستاد امروز در نشست مطبوعاتی که با حضور مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان‌ و بلوچستان و اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نیمه اول آذرماه با حضور رئیس جمهور ، مقامات کشوری و  ۲۷ وزیر از کشورهای مختلفی که با بندر چابهار در تعاملند افتتاح می‌شود.

وی افزود : تاکنون از وزرای حمل و نقل۲۷ کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، چین، کره جنوبی و هند برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: بندر چابهار اولین بندر اقیانوسی کشور بشمار می رود که دارای ظرفیت‌ و پتانسیل‌های بالایی برای ترانزیت کالای کشورهای منطقه محسوب می‌شود و امیدواریم با سرمایه‌گذاری انجام شده به زودی به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

راستاد عنوان کرد: ۲۴ دستگاه تجهیزات با مدرن‌ترین فناوری ها در قالب ۳ پارت تاکنون وارد بندر چابهار شده است و آماده بهره برداری است که در مجموع حدود یک میلیارد دلار در فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۶۳ هکتار محوطه‌های بتن‌ریزی  شده در قالب بارانداز و پسکرانه با نوین ترین فناوری‌ها در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده، اظهار داشت: امیدواریم با تجهیز کردن بندر چابهار به فناوری‌های مدرن به یکی از مدرترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شود که نقش‌آفرینی ویژه‌ای در زمینه ترانزیت دریایی ایفا کند.

وی در پایان از توافق سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت (آی پی جی ال) هند و سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون و ۲۸۶ هزار دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد و افزود : این شرکت قرار است برای خرید ۳۲ دستگاه تجهیزات زیرساختی برای بندر شهید بهشتی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.