۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 574881

حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌رتبه‌ترین مقام کشور حاوی پیام دیگری نیز بود که در فرمایشاتشان خطاب به مسئولان امر نیز تجلی یافت، «هماهنگی هر چه بیشتر و مدیریت متمرکز و یکپارچه» نکته‌ای که حلقه مفقوده بسیاری از کارها و فعالیت‌ها در سطح کشور است و سبب می‌شود نه تنها کارایی و اثربخشی آن‌ها آن گونه که باید و شاید احساس نشود، حتی در مواقعی از تأثیر آن نیز بکاهد و برخی کارها برخی دیگر را خنثی کند.

فرصت بی نظیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی و ملی

قدس آنلاین- حادثه زلزله کرمانشاه با وجود همه تلخی‌ها و خسارت‌ها و مصیبت‌های وارده، زیبایی هایی را نیز در پی داشت. وحدت و اتحاد مردم و مسئولان برای کمک رسانی و خدمت به مردم آن منطقه، یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. انواع و اقسام کمک‌های نقدی و کالایی و حضور فیزیکی از قشرهای مختلف پیر و جوان و حتی کودک، زن و مرد، سرباز و سردار در کنار هم صحنه‌های زیبایی را خلق کرد. در کنار این ها، روحیه قوی و صبورانه مردم خوب کرمانشاه و بخصوص نشاط و شور و امید و صلابت جوانانشان، درس‌آموز و ستودنی است، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز ضمن حضور در جمع مردم زلزله زده کرمانشاه به همین نکته اشاره فرمودند و با حضورشان موجب دلگرمی هرچه بیشتر مردم داغدار و خسارت دیده شدند. پیش از این نیز مسئولان مختلف اعم از دولت، مجلس، سپاه، ارتش و بسیج با حضور در این مناطق ضمن ابراز همدردی از نزدیک با زلزله زدگان سعی کردند به نوعی خدمت رسانی نمایند. هرچند برخی نیز متأسفانه در این موقعیت با بیان برخی مطالب، اغراض سیاسی و جناحی‌شان را دنبال کردند.


اما حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌رتبه‌ترین مقام کشور حاوی پیام دیگری نیز بود که در فرمایشاتشان خطاب به مسئولان امر نیز تجلی یافت، «هماهنگی هر چه بیشتر و مدیریت متمرکز و یکپارچه» نکته‌ای که حلقه مفقوده بسیاری از کارها و فعالیت‌ها در سطح کشور است و سبب می‌شود نه تنها کارایی و اثربخشی آن‌ها آن گونه که باید و شاید احساس نشود، حتی در مواقعی از تأثیر آن نیز بکاهد و برخی کارها برخی دیگر را خنثی کند. نکته مهم دیگر به کنار نهادن حرف و حدیث‌ها و علت و مقصر یابی‌ها و فرافکنی و اولویت و فوریت دادن به کار و خدمت است، آن هم نه به صورت معمول و عادی، بلکه به صورت جهادی و با سرعت و حجم بیشتر و تلاش شبانه روزی و مستمر تا رسیدن کامل به نتیجه. بنابراین همان گونه که ایشان در زلزله بم یک بار به صورت رسمی و دفعات دیگر و در فواصل زمانی به صورت غیر رسمی و سرزده در آن مناطق حضور پیدا کردند و از نزدیک و در میان مردم پیگیر مسائل بودند.

لازم است سایر مسئولان نیز به گرفتن عکس یادگاری بسنده نکنند و با حضور میدانی و پیگیری‌های جدی تا آخرین سطوح و رفع همه نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت مادی و روحی، خواب را بر چشمان خود محدود کنند، به گونه‌ای که با مدیریت متمرکز و تلاش و کار جهادی، از تهدید زلزله، یک فرصت بی نظیر تقویت سرمایه‌های اجتماعی و ملی، خلق و ماندگار شود.

* کارشناس مسائل سیاسی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.