قزوین- محموله ای از گوشت مرغ تاریخ گذشته به وزن تقریبی چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در یکی از کشتارگاه های طیور شهرستان قزوین کشف شد.

کشف بیش از ۴ تن مرغ غیرقابل مصرف در یکی از کشتارگاه های قزوین

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: اداره دامپزشکی این شهرستان در راستای اطمینان بخشی از سلامت و کیفیت گوشت مرغ عرضه شده در سطح شهرستان، از ابتدایی ترین مراحل تولید یعنی از مرحله جوجه ریزی تا مرحله ورود به کشتارگاه نظارت دارد و به صورت دوره ای کارشناسان اداره دامپزشکی از کشتارگاه ها بازرسی به عمل خواهند آورد.

 عیسی غیاث یزدی تصریح کرد: در همین بازرسی ها که در یکی از کشتارگاه ها انجام گرفت بیش از چهار هزار کیلوگرم مرغ مشکوک به فساد در سردخانه کشتارگاه کشف که با توجه به دستورالعمل های دامپزشکی از محموله نمونه برداری شد که نتایج به دست آمده حاکی ازغیر قابل مصرف بودن محموله است.

 یزدی اضافه کرد: عوامل زیادی بر رشد باکتری و متعاقب آن فساد گوشت تاثیر دارد منجمله شرایط حمل نامناسب و گاهاً نگهداری فرآورده خام دامی در شرایط برودتی نامناسب لذا توصیه می­ شود حمل و جابجایی هر گونه فرآورده خام دامی با رعایت اصول بهداشتی صورت پذیرد تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.