اراک- رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی با اشاره به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان افزود: تسهیلات بنیاد در زمینه‌های مختلفی همچون استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، شرکت در همایش‌ها، بیمه سالیانه، کمک‌هزینه مسکن، نظام‌وظیفه، جذب در دستگاه‌ها و سایر خدمات به نخبگان علمی و افراد مستعد در حوزه‌های مختلف ادبی، قرآنی و هنری ارائه می‌شود.

ارائه تسهیلات بنیاد نخبگان به افراد مستعد

 به گزارش قدس انلاین ،دکتر حامد دیلمی رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی در نشست خبری با حضور فعالان انجمن‌های عملی دانشگاه‌های اراک با اشاره به رابطه دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان گفت: رابطه بین بنیاد و دانشگاه‌ها آن‌طور که باید نبوده است اما همواره سعی داشته‌ایم ضمن ارتباط با دانشجویان ارتباط مستقیمی نیز با انجمن‌های علمی فعال در سطح دانشگاه‌ها داشته باشیم.

خدمات بنیاد نخبگان فقط شامل دانشجویان در حال تحصیل نیست

وی با تاکید بر اینکه خدمات بنیاد نخبگان فقط شامل دانشجویان در حال تحصیل نیست، گفت: ارزیابی‌های بنیاد به‌صورت متمرکز انجام می‌گیرد و واجدین شرایط از هر جای کشور می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

برگزاری همایش «مفاخر آفتاب» در استان مرکزی

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی با بیان اینکه از سه سال گذشته همایش «مفاخر آفتاب» برای معرفی و تکریم مفاخر استان مرکزی برگزار شد، گفت: امسال نیز این همایش برای چهارمین سال متوالی در این استان برگزار می‌شود.

این همایش‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و حوزوی در اولویت برنامه‌های بنیاد است و سعی داریم فرهیختگانی را که در قید حیات هستند به جامعه معرفی و در بحث الگوسازی از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

دیلمی همچنین در رابطه با حمایت بنیاد نخبگان از ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت مستقیم از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد اما بنیاد می‌تواند از اختراعات حمایت کند و با همکاری پارک علم و فناوری پردیس از این مسیر به ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.