گیلان- فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به حادثه زلزله در استان کرمانشاه، تصریح کرد: بسیج سازندگی و بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان در کنار گروه های جهادی مسئولیت یکی از دهستان های شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه را پذیرفته اند.

سپاه قدس گیلان مسئولیت بازسازی یکی از دهستان های زلزله زده دالاهو را پذیرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سپاه قدس گیلان، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان در دیدار فرماندهان و روسای سازمان های اقشار بسیج سپاه قدس استان با آیت الله قربانی، با اشاره به فرموده امام راحل، بسیج را میقات پابرهنگان دانست و اظهار کرد: روز گذشته دو نفر از بسیجیان استان گیلان در جبهه مقاومت در منطقه بوکمال به شهادت رسیدند.

وی راه بسیج را محکم و استوار دانست و افزود: بسیج در عرصه های محرومیت زدایی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و دفاعی فعالیت های اثرگذاری کرده است. سال گذشته در استان گیلان توانستیم یک هزار واحد مسکن مدجویان کمیته امداد را در فاصله زمانی کوتاه به بره برداری برسانیم و تحویل مددجوان دهیم.

سردار عبدالله پور، با اشاره به حادثه زلزله در استان کرمانشاه، تصریح کرد: نیروهای بسیجی بی نام و نشان در منطقه حضور دارند و تلاش می کنند. بسیج سازندگی و بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان در کنار گروه های جهادی مسئولیت یکی از دهستان های شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه را پذیرفته اند و امکانات اولیه را برای مردم آسیب دیده این دهستان فراهم کرده اند. هم اکنون در حال برنامه ریزی برای اسکان موقت مردم هستیم و ظرف دو ماه آینده مشکل اسکان موقت را حل خواهیم کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به وجود مشکل سرما در مناطق زلزله زده، گفت: استان گیلان حدود ۲ هزار پایگاه مقاومت فعال دارد لذا هر کدام از این پایگاه ها نسبت به فراهم سازی یک چراغ گرمایشی اقدام کنند تا سریعا به مناطق مذکور برسانیم.

وی از فعالیت ۲۰ گروه جهادی در مناطق مختلف گیلان جهت محرومیت زدایی خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۲۸۳ تیم پزشکی به منلطق محروم استان اعزام شده اند.

سردار عبدالله پور، با اشاره به برگزاری بیش از ۹۰۰ یادواره شهدا در طول سال در راستای برنامه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: امسال همایش رزمی – فرهنگی «ستارگان درخشان» را در هفته دفاع مقدس برگزار کردیم و حدود ۵۰ هزار نفر از این همایش بازدید کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه امسال ۲۷ هزار نفر را در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کردیم، متذکر شد: سپاه قدس استان گیلان مسئولیت جابجایی زائران خارجی مراسم اربعین امسال را بر عهده داشت لذا حدود ۹ هزار نفر از زائران آذربایجان و قفقاز شمالی را تا مرز شلمچه بردیم و مجددا تا مرز آستارا رساندیم.

وی با بیان اینکه طرح فرهنگی جوادالائمه(ع) در سه شهرستان رشت(معلولین)، لاهیجان(رودبنه) و لنگرود(گسکرمحله) برگزار خواهد شد، گفت: طرح ۶گام بر طرف کردن مشکلات فرهنگی و اجتماعی و طرح مسجدمجوری در ۲۷۰ مسجد استان نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار عبدالله پور، با اشاره به نقش آفرینی بسیجیان گیلانی در دوران دفاع مقدس و امروز در جبهه مقاومت، یادآور شد: بسیجیان گیلان در قالب لشکر قدس بیش از سه سال است که در منطقه سوریه هستند و در همه ماموریت ها حضور دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به آمادگی ۲۲ گردان امام حسین(ع)، ۷۰ گردان بیت المقدس، ۹ گردان کوثر و ۲ گردان فاتحین در حوزه دفاعی، تصریح کرد: این گردان ها آماده هستند در هر نقطه از ایران ماموریت انجام دهند. ۱۶ و ۱۷ آذر ۹۶ رزمایش مشترک گردان های بیت المقدس و نیروی انتظامی برگزار می شود.

وی از اجرای طرح همگام با کشاورز در سازمان بسیج مهندسین خبر داد و افزود: ۳۰ بسیجی در ۳۰ روستا بیست نفر را انتخاب می کنند تا به آنان آموزش کشاورزی دهند لذا در این راستا شاهد تحولی مقبت در زمینه خودکفایی برنج خواهیم بود.

سردار عبدالله پور، با بیان اینکه کلید طلایی حل مشکلات کشور در دستان بسیج است، خاطرنشان کرد: هر جا مشکلی وجود داشته باشد، با ورود بسیج به عرصه حل می شود، زیرا بسیجیان سرباز ولایت هستند و برای اجرای فرامین ولایت جانفشانی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.