قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از راه‌های آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت وقف، نگارش و تألیف رساله مسائل فقهی وقف است.

تألیف رساله مسائل فقهی وقف ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست صمیمی جمعی از ائمه جمعه، ائمه جماعات و روحانیون استان قزوین که به مناسبت هفته وقف در آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع) بیدستان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک ربیع‌الاول، پیروزی‌های ارزشمند محور مقاومت در سوریه و عراق را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: این پیروزی‌ها نشان داد که اراده قرآن، اهل بیت (ع) و درایت رهبر فرزانه انقلاب در منطقه تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: بحمدالله نقشه شوم آمریکا، انگلیس و سعودی‌ها در عراق و سوریه خنثی و بساط آن‌ها برچیده شد و پیروزی ارزشمند محور مقاومت در سوریه و عراق بر داعش، برکات بسیاری به همراه دارد و باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هدف آمریکا و متحدانش از ایجاد گروه تروریستی داعش در منطقه، ضربه زدن به ایران اسلامی بود که با پیروزی محور مقاومت نه تنها شاهد آزادی سوریه و عراق هستیم، بلکه این فتنه از کشور ما نیز دور شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع وقف پرداخت و با بیان اینکه هنوز حق بیان مسائل شرعی و فقهی در حوزه وقف را ادا نکرده‌ایم، بیان کرد: هنوز جامعه آن گونه که باید نسبت به مسائل شرعیِ وقف آگاهی ندارد و لازم است کارهای جدی‌تری در حوزه اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم اهمیت ویژه‌ای به آیات قرآن، احادیث و روایات قائل هستند و اگر در بیان حقایق فقهی در حوزه وقف کوتاهی صورت نگیرد، شاهد ترویج و توسعه هر چه بیشتر این امر مهم دینی در جامعه خواهیم بود.

آیت‌الله عابدینی بر نگارش و تألیف رساله مسائل فقهی وقف تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت وقف، نگارش و تألیف رساله مسائل فقهی وقف و بیان دیدگاه‌ها و نظرات فقها و مراجع در حوزه وقف است.

امام جمعه قزوین در ادامه به بیان برخی آیات قرآن در خصوص اهمیت وقف پرداخت و اضافه کرد: در قرآن آمده هر خیری که شما پیشاپیش نزد خداوند می‌فرستید، آن روزی که دستتان خالی است، به یاری شما می‌آید و دست‌گیرتان خواهد بود.

وی خطاب به روحانیون حاضر در جلسه تأکید کرد: زمانی حرف‌ها و موعظه‌های ما در جامعه اثرگذار خواهد بود که خودمان در عملِ به آن‌ها، پیشتاز باشیم و اگر اموالی داریم که می‌توانیم آن را وقف کنیم، دریغ نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند در قرآن فرموده مال دنیا زینت انسان نیست بلکه ایمان موجب زیبایی وجود و جان انسان می‌شود و در قیامت دست‌گیر انسان خواهد بود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در قرآن تأکید شده است، زمانی لذت حقیقی بخشش و صدقه را می‌توانیم درک کنیم که چیزهایی را که برای ما ارزش بالایی دارند را وقف کنیم و اینکار به وجود انسان زیبایی می‌بخشد.

وی ابراز کرد: امام صادق (ع) فرمودند اجر و پاداش سه چیز است که پس از مرگ نیز به انسان می‌رسد، «صدقه جاریه‌ای که در وقت زنده بودن خود آن را برقرار نموده باشد»، «سنّت و شیوه و روش هدایت‌گر و نیکی که آن را تأسیس و بنیان گذاشته باشد» و «فرزند شایسته‌ای که برای او استغفار نماید».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم تا موقوفات حوزه‌های علمیه احیا شوند و اگر حوزه احیا شود، وقف نیز پررنگ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.