شیراز- سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از انتقال ۴ کارخانه شیراز به خارج از شهر خبر داد.

جابجایی های کارخانه های شیراز به خارج از شهر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری گفت :انتقال واحدهایی آلاینده نظیر کارخانه روغن نباتی شیراز به خارج حریم شهری یک الزام قانونی است که باید اجرا شود.

ناصری اظهار داشت: در شیراز و از سالها قبل بحث انتقال چهار کارخانه ریشمک، پشم شیشه، سیمان و روغن نباتی، مطرح و مصوب شده است؛ کارخانه های ریشمک و پشم شیشه تا پایان امسال از حریم خارج می‌شود و کارخانه سیمان هم احداث واحد جایگزین را آغاز کرده است.  
وی با بیان اینکه روند ساخت واحد جدید کارخانه سیمان شیراز بسیار کند است وانها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت :با توجه به برنامه زمان بندی این کارخانه باید طی ۴ سال منتقل شود، لذا لزوم تسریع در احداث احساس میشود به گونه ای که تا سال ۹۷ این واحد صنعتی نیز جابجا شده باشد.  
ناصری افزود:علی رغم وعده های داده شده از سوی مسئولین روغن نباتی شیراز، هنوز شاهد اقدام عملی در خصوص خروج این واحد صنعتی نیستیم، به زودی وارد قالب نشستی با استاندارد فارسی این موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد.  
سخن‌گوی شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه شورای پنجم مصوبات خوبی طی ۱۷ جلسه علنی و ۳ جلسه غیر علنی خود داشته است گفت :یکی از مصوبات خوب، ارائه پیشنهاد میزبانی هفدهم کنفرانس بین المللی شهر های تاریخی جهان برای سال ۲۰۲۰ بوده است.  
وی مساعدت به تیم های ورزشی فجر شهید سپاسی و برق نوین شیراز را از دیگر مصوبات خوب شورای پنجم برشمرد و گفت :قطعا حمایت از سایر تیم ها یا ورزشی در رشته های مختلف را به عنوان اولویت مد نظر داریم.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر شیراز با قبول این که روند اجرای پروژه های عمرانی این شهر کند شده است، افزود :در حال آنالیز  پروژه ها هستیم و با توجه به صدور حکم شهردار، امیدواری طی ماه های آینده شاهد سرعت گرفتن تمام پروژه ها باشیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود :تصفیه خانه شماره یک شیراز ظرفیت تصفیه فاضلاب ۴۲۰ هزار نفر از شهروندان را دارد. از سال ۸۹ پروژه تصفیه خانه شماره دو اجرایی و به دلیل مشکلات اعتباری در سال ۹۷ متوقف شد؛ این پروژه از سال ۹۷ مجددا کلید خورد و امیدواری می تا آذر ۹۷ به شکل کامل آماده بهره‌برداری باشد.  
ناصری افزود :با ایجاد این تصفیه خانه های میتوان از پساب حاصله برای تامین آب غیر شرب مورد نیاز شهر استفاده کرد و آب چاههای شیراز را تنها به شرب اختصاص داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.