کرمان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در وقوع دو مرگ اخیر جنوب استان اگرتخلفی از سوی کادردرمان صورت گرفته باشد، با متخلفان برخورد قانونی میشود.

بررسی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درمورد ۲ مرگ اخیر جنوب کرمان

به گزارش قدس آنلاین، سالاری مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به مرگ کودک ۱۱ ساله منوجانی گفت: این کودک۱۷ آبان ۹۶ با تشخیص آپاندیسیت جراحی شد و حال عمومی اولیه بیمار خوب بود، اما پس از نامساعد شدن حال بیمار، برای مراقبت های تخصصی تر به بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج اعزام شد که با تشخیص پزشکان بیمارستان برای مراقبت های فوق تخصصی، دستور انتقال به بیمارستان افضلی پور کرمان داده شد که برغم همکاری خوب مسئولان این بیمارستان در پذیرش بیمار یاد شده، متاسفانه این کودک ۱۹ آبان در بیمارستان افضلی پور کرمان فوت کرد.

وی با بیان اینکه این مرگ در بیمارستان منوجان رخ نداده و دلیل مرگ در حال بررسی است، تصریح کرد: تاکنون چندین کمیته در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر موضوع مرگ بیمار منوجانی با حساسیت ویژه در حال بررسی است تا نتیجه دقیق اعلام شود که آیا علت مرگ قصور پزشکی، مشکل دارو و یا عوارض بعد از عمل و ... بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین از پیگیری علت فوت کودک ۲ ساله منوجانی براثر عقرب گزیدگی هم خبر داد.

سالاری مقدم تصریح کرد : این رخداد هم مربوط به ۲۱ آبان است که برغم اقدامات اولیه درمانی، پزشک طرح مراقبت کافی را به انجام نرسانده و بیمار فوت کرد که با توجه به کشندگی عقرب گزنده که از نوع گاردین بوده است، در صورت محرز شدن این قصور، با پزشک متخلف در این زمینه هم برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش آموزش مردم و پزشکان یادآور شد: در این راستا مقرر شده است با ورود یک پزشک یا پرستار به مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان، قبل از هر چیز موارد و بیماری های خاص در منطقه به آنها اطلاع رسانی شود تا آموزش زمینه ای برای پیشگیری باشد.

منبع: خبر سیمای کرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.