مشهد- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در پی وقوع زلزله شدید در غرب کشور و بروز خسارتهای سنگین و پس از تاکید رهبری و دستور دولت مبنی بر ضرورت مساعدت همه دستگاهها برخی کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی استان که حکم قضایی آنها صادر شده براساس نیاز مناطق آسیب دیده و اعلام هلال احمر احصا شد.

نخستین محموله اموال تملیکی استان خراسان توسط هلال احمر بارگیری شد

محمد ابراهیم افشاری افزود: طی جلسه با مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی مقرر شد تا این محموله توسط دو تریلر و کامیون به سرعت بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شود که ظهر امروز انجام شد.

افشاری میزان اقلام این محموله را شامل ۱۰ تن برنج، ۱۶ هزار و ۹۹۷ توپ انواع پوشاک، ۸۳۲ تخته پتو، ۱۰۴ مورد زیرانداز، هفت هزار و ۱۷۸ جفت کفش، سه هزار و ۷۶۶ عدد انواع کیف، ۴۵۸ سرویس قابلمه و انواع ظروف و برخی اقلام ضروری زیستی دیگر اعلام کرد.

سید مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی هم در این باره گفت: مهمترین ویژگی این محموله نو و غیرمستعمل بودن این اقلام است که بنا بر نیاز مناطق زلزله زده و طبق اعلام سازمان امداد و نجات ارسال می شود.

دکتر سید مجتبی احمدی افزود: طبق ماده ۲۴ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، جذب و توزیع اعانات و کمکهای مردمی در حوادث برعهده هلال احمر است که نهادهایی مانند کمیته امداد و بسیج و بهزیستی نیز همکاری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.