فردیس - شعبه بانک خون بند ناف شهرستان فردیس با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

شعبه بانک خون بند ناف شهرستان فردیس افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف کشور ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح بانک خون بند ناف شهرستان فردیس در جمع خبرنگاران، گفت: مادران باردار می‌توانند به دفاتر بانک خون بند ناف مراجعه تا خون بند نافی که در جفت جمع آوری می‌شود، را فریز کنند.

هادی جوشقانی با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی جداسازی و در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتی گراد طبق استاندارد جهانی فریز می‌شود، گفت: از نمونه‌هایی که در بانک جمع آوری می‌شود، تا کنون چندین پیوند برای بیماران تالاسمی و انواع سرطان خون انجام شده است.

مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف کشورتاکید کرد: از اولین نمونه جمع آوری شده حدود ۲۵ سال طبق استانداردهای موجود سلول های بنیادی تا ۲۵ سال قابل نگهداری هستند.

جوشقانی مبلغ اولیه برای عقد قرارداد را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ممکن است پرداخت هزینه اولیه برای خانواده‌ها سخت باشد برای این مهم با یکی از بانک‌ها تفاهم نامه ای امضاء شده که خانواده‌ها بتوانند از تسهیلات اقساط استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این بانک عملیات فریز نمونه را برای خانواده های بی بضاعت رایگان انجام می دهد، گفت: تاکنون در بانک خون بند ناف کشور بیش از ۸۵ هزار نمونه سلول های بنیادی جمع آوری شده است.

به گفته مسئول نمایندگی های بانک خون بند ناف کشور طبق آمارها سالانه باید ۱۵ هزار نمونه سلول های بنیادی جمع آوری شود.

جوشقانی از اجرای طرحی به نام (سی. پی) خبر داد و تاکید کرد: این طرح در رابطه با شناسایی افراد «اوتیسمی» است با اجرای این طرح و جمع آوری آمار اعلام می شود که چه تعداد از کسانی که در بانک خون بند ناف، نمونه خون دارند، به اوتیسم مبتلا هستند. .

در ادامه مراسم رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز، اظهار کرد: از افتتاح شعبه بانک خون بند ناف کرج سه سال می گذرد، در این مدت توانسته ایم خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کنیم.

وی تراکم بالای جمعیت فردیس را عاملی دانست که شعبه بانک خون بند ناف در این شهرستان راه اندازی شود و گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر آموزش و فناوری اشتغال فارغ التحصیلان را در دستور کار دارد به همین منظور راه اندازی شعبه بانک خون بند ناف شهرستان فردیس سهمی در بحث اشتغال خواهد داشت.

هاشمی راد ادامه داد: مادران بارداری که به بانک خون شهرستان فردیس مراجعه کنند به مدت یکسال از خدمات شارژ رایگان بانک خون بند ناف بهره مند خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی در استان البرز، گفت: در نظر داریم بخشی از فعالیت های این پژوهشکده را به فردیس منتقل کنیم در صورت تحقق این مهم می توان شاهد حل برخی معضلات در این شهرستان باشیم.

وی در بخش دیگری به افتتاح مرکز فناوری و نوآوری هنر در شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت: با تحقق این مهم فارغ التحصیلان رشته هنر در این شهرستان مشغول به فعالیت و کار می شوند.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.