معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مسعود سلطانی‌فر درباره باشگاه پرسپولیس تصمیم می گیرد، گفت: پناهندگی ملی پوش جودو ایران در هلند هنوز قطعی نیست.

نظر معاون وزیر ورزش درباره پناهندگی جودوکار ایران و کنارگذاشتن مدیرعامل پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا داورزنی پس از برگزاری جلسه هم اندیشی با کمیته های پزشکی فدراسیون های ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: بحث های جدی در این جلسه مطرح شد. قهرمانان ملی سرمایه های ملی ما هستند که اغلب کمتر به آنها توجه می شود. ما اعتقاد داریم وقتی ورزشکاران از ابتدای فعالیت وارد پروسه ورزش حرفه ای می شوند باید تحت مانیتورینگ کمیته پزشکی باشند. یعنی از ابتدا دارای پرونده مشخصی باشند و در طول فعالیت نیز مرتب به آنها توجه شود. هر اتفاقی که در بحث تغذیه، مکمل، مصدومیت و ... همه و همه باید مورد توجه و مانیتورینگ قرار بگیرند.

وی افزود: بعضی قهرمانان ملی را به خاطر کم توجهی و عدم مانیتورینگ در اوج از دست دادیم و آنها دچار مشکلاتی شدند و گاهی با ورزش قهرمانی خداحافظی کردند.

داورزنی در خصوص بحث پناهندگی ملی پوش جودو در هلند عنوان کرد: این خبر هنوز قطعی نیست، خود درخشان رئیس فدراسیون جودو که یک ساعت پیش با وی صحبت می کردم مطرح کرد که شاید چنین اتفاقی افتاده باشد ولی قطعی نیست. از این اتفاقات در گذشته هم وجود داشته است، در برخی موارد بعضی ورزشکاران در بعضی کشورها ماندند و بعد دوباره به کشورمان بازگشتند. در سال نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر ورزشکار از وزارت ورزش و جوانان مجوز شورای برون مرزی می گیرند و بعضا هم اتفاق می افتد که در این میان یک نفر در کشوری بماند که البته همین یک مورد هم زیاد است. در آخرین بحثی که به ما عنوان کردند این موضوع هنوز قطعی نشده و امیدواریم با تلاش دوستان این اتفاق نیافتد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بحث بازنشسته ها و دوشغله ها عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان ملزم به اجرای قانون است. فرقی نمی کند که این موضوع در فدراسیون ها یا باشگاه ها مطرح باشد در قانون برخی موارد پیش بینی شده و اگر فردی باشد که مستنداتش قابل قبول باشد می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. مستثناهایی در این زمینه پیش بینی شده که اگر وجود نداشته باشند شرایط ادامه فعالیت جرم محسوب می شود و دخل و تصرف در اموال دولت خواهد بود.

وی افزود: نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور تاکید دارد که بازنشسته ها و حتی دو تابعیتی ها از ادامه فعالیت منع شوند، فکر می کنم در بین مدیران فدراسیون های ورزشی دو تابعیتی نداشته باشیم، ما این مورد را پرسیدیم که دستگاه های نظارتی به ما پاسخ بدهند. در حال حاضر اگر فردی پاسپورت کشور دیگری را داشته باشد نمی تواند به عنوان رئیس فدراسیون یا باشگاه فعالیت کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان با تاکید شخص سلطانی فر تلاش می کنیم که قانون را رعایت کنیم و هر جا لازم باشد تغییرات اتفاق بیفتد، خواهد افتاد تا در بین فدراسیون ها و مدیران باشگاه ها فردی خلاف قانون فعالیت نکند.

داورزنی در خصوص جایگزین طاهری در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: در این مورد باید با سلطانی فر صحبت کنید چون رئیس مجمع دو باشگاه ایشان هستند و وی در این خصوص تصمیم گیری می کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص ابهام درباره انتخابات فدراسیون تیر و کمان عنوان کرد: اتفاقی در مقطع قبلی افتاده که اساسنامه ای را به تصویب فدراسیون جهانی رسانده اند که همان اساسنامه ملاک عمل قرار گرفت اما سازمان بازرسی گفته است که ملاک عمل ما اساسنامه مصوب دولت است. ما هم به دوستانمان در فدراسیون تیر و کمان گفتیم با توجه به تغییرات باید این اساسنامه را تغییر دهند چون با اساسنامه فدراسیون جهانی تیر و کمان نمی شود مجمع را برگزار کنیم.

وی افزود: دوستان باید این مورد را اصلاح کنند که شجاعی هم تلاشش را انجام داده و اساسنامه جدید را به فدراسیون جهانی ارائه کرده و منتظر مصوبه آن هستیم.

محمدرضا داورزنی در مورد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عنوان کرد: به قول دوستان و سلطانی فر اگر بتوانیم این باشگاه را امروز واگذار کنیم، بهتر از فردا است.

وی افزود: سیاست ورزش و جونان این است که شرایط واگذاری دو باشگاه هر چه زودتر فراهم شود. ما متولی این نیستیم که دو باشگاه را مدیریت کنیم  طبیعی است که نه سلطانی فر و وزارت ورزش و جوانان تمایلی به این موضوع نداریم. در حال تلاش هستیم که راهکارهای مورد نظر را دنبال کنیم تا این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و با NGO تبدیل شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: موضوع واگذاری و عدم واگذاری بارها تا دقیقه ۹۰ هم پیش رفت اما به اشکالاتی خورد و مجددا با جدیت در حال پیگیری است.

داورزنی در خصوص برنامه های حمایتی این وزارتخانه برای تدارک تیم ملی فوتبال دربازی های جام جهانی عنوان کرد: برنامه ریزی فوتبال با فدراسیون فوتبال است.  مهدیتاج هم تلاش زیادی در این خصوص انجام می دهد که این اتفاق بیافتد. دولت نیز از فدراسیون فوتبال حمایت می کند تا برای رقابت های جام جهانی تدارک هرچه بیشتر ببیند. تلاش وزارت ورزش و جوانان هم در همین راستا می باشد اما وزارتخانه در نحوه برنامه ریزی و اینکه تیم ملی چند بازی و با چه کشورهایی خواهد داشت دخالت نمی کند. اینها مواردی است که کادر فنی و مجموعه فدراسیون فوتبال برنامه ریزی آن را انجام می دهند. هم شخص رئیس جمهور و هم مجموعه دولت حمایت جدی را از فدراسیون فوتبال و تیم ملی دارند که این حمایت و پشتیبانی به صورت علنی در دیدار با شخص رئیس جمهور از سوی ایشان مطرح شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا علی اکبر طاهری دعوت وزیر ورزش و جوانان برای حضور در جلسه را رد کرده است؟ گفت: به شایعات توجه نکنیم. طاهری و افتخاری از مدیران زحمتکش ورزش کشور بوده اند و حالا اگر منع قانونی به وجود می آید که مدیری نتواند ادامه فعالیت بدهد بحثی جدا دارد. وزارتخانه در ۱۰ -۱۱ ماه گذشته هم حمایت کرده و کنار این دو مدیرعامل بوده که کارشان را انجام دهند. اما وزارتخانه اگر در اجرای قانون امتناع کند، متخلف خواهد بود. در حال حاضر این موضوع بحثی جدی است. با مثالی دیگر می توان به محمود مشحون یکی از بهترین و زحمت کش ترین مدیران و سرمایه های ملی اشاره کرد. وقتی منع قانونی به وجود می آید باید به شکل دیگر در خدمت دوستان باشیم.

داورزنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارتخانه تصمیمی برای اجرای عدالت طی اعتراض خانواده بوکس به شرایط نابرابر کاندیداها و استفاده افشین داوری از منابع فعلی فدراسیون دارد یا خیر؟ گفت: خانواده بوکس به هیچ وجه نگران نباشند. سعی می کنیم انتخابات فدراسیون را در کمال عدالت برگزار  کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.