معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن رد هر گونه قیمومیت عربی یا خارجی بر این کشور اعلام کرد: عربستان در کنار اسرائیل و آمریکا در پشت پرده بحران های منطقه است.

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که امروز منطقه ما شاهد بحران های متعددی چه در سوریه، عراق، یمن، بحرین و شماری از کشورهاست که اگر به پس زمینه این بحران ها دقت کنیم همواره عربستان را در کنار و همراه آمریکا و اسرائیل در پشت پرده شکل گیری این بحران ها می یابیم.

شیخ نعیم قاسم گفت که عربستان کشوری است که از تروریسم تکفیری حمایت کرده، یمن را بمباران می کند و مردم این کشور را به کام مرگ می فرستد و از گروه ها و جریان هایی که دست به تخریب خاورمیانه زده اند حمایت مالی می کند و خط ارتباطی آشکاری با اسرائیل ایجاد می کند تا به مسأله فلسطین ضربه بزند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جریان امضای کتاب «برای چشمان تو ای زینب» گفت که ریاض از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران توطئه چینی می کند.

وی افزود: عربستان حامی اصلی اسرائیل و پایان دادن به پرونده فلسطین به شکلی است تا اسرائیل را راضی نگاه دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ریاض همچنین از داعش و گروه های مشابه آن در سوریه و عراق با همه امکانات خود حمایت کرد و سوریه را به ویرانی کشاند و زندگی مردم عراق را نابود کرد و امروز هم با خونسردی یمنی ها را به قتل می رساند.

شیخ نعیم قاسم گفت: عربستان تلاش کرده تا لبنان با ثبات و متحد را تخریب کند زیرا بیروت امروز تحت امر عربستان نیست و با بینش «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و حمایت چهره های میهنی لبنان از رئیس جمهور این کشور، نقشه ریاض در خصوص لبنان نقش برآب شد.

وی تأکید کرد: عربستان در تصمیم گیری ها و سیاست های خود در کل منطقه با شکست مواجه شده است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما قرار نیست این شکست ها را از طریق لبنان جبران کند زیرا لبنان در مقابل سخت ترین بحران های منطقه ایستادگی کرده، در برابر اسرائیل ایستاده و سرزمین خود را آزاد کرده است و یک قدرت بازدارندگی واقعی در برابر اسرائیل به شمار می رود.

نعیم قاسم اعلام کرد که لبنان توانسته در برابر امارت های تکفیری داعش در شرق لبنان در دشت های عرسال و رأس بعلبک و القاع ایستادگی کند و همچنین موفق شد تا معادله سه گانه مردم، ارتش و مقاومت را در برابر چالش هایی که لبنان را تهدید می کردند ایجاد کند.

وی افزود: کسی نمی تواند به مردم و مقاومت لبنان چیزی را تحمیل کند زیرا تصمیم گیرنده نهایی مردم هستند که با عزت و آزادی سرنوشت خود را رقم می زنند.

شیخ نعیم قاسم گفت که دیکته های عربستان غیر قابل قبول است و حزب الله مانند مناره مقاومت لبنان در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی است و جزء جدا نشدنی از معادله قدرت در لبنان به شمار می رود و یکی از ستون های اصلی و مرکزی تشکیل دولت در لبنان به شمار می رود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت با هرگونه دخالت و امر نهی خارجی یا عربی علیه لبنان مخالفیم و گزینه های دولت لبنان از طریق توافق آزاد میان جریان های سیاسی کشور ایجاد می شود. وی یادآور شد که حضور رزمندگان حزب الله در سوریه برای مقابله با تکفیری ها و تروریست ها بوده تا از لبنان حمایت شود و امروز کاملا اثبات شده که مبارزه با گروه های تکفیری در خاک سوریه به ایجاد امنیت در لبنان منجر شده است.

وی تأکید کرد که مقاومت و حزب الله پیروزی های گسترده ای به دست آورده اند و همین مسأله آنها را برای باقی ماندن در میدان مبارزه و دست یابی به پیروزی های بیشتر ترغیب می کند تا آینده بهتری برای لبنان و منطقه ایجاد شود. وی تأکید کرد که حزب الله خورشید آزادی است که اظهارات پیروان اسرائیل و حامیان تروریسم تکفیری در اتحادیه عرب به آن آسیبی وارد نمی کند.

منبع: العهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.