قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به حضور گسترده مردم این استان در پایگاه های انتقال خون، میزان ثبت نام در طرح «سپاس» یا ثبت نام اهدای سلول های بنیادی افزایش یافته است.

ثبت نام از طرح «سپاس» در قزوین افزایش یافت

محمدحسین برادران در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در ۲۲ و ۲۳ آبان ماه سال جاری و بعد از وقوع زلزله مناطق غربی کشور، ۶۸۶ نفر از مردم استان قزوین به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کرده و پذیرش شده اند.

وی افزود: میزان موفقیت اهداکنندگان در اهدای خون شامل ۴۱۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: از مجموع ۴۱۶ نفر، ۱۳۸ نفر شامل بانوان و ۲۸۸ نفر هم شامل آقایان می شود.

برادران عنوان کرد: ثبت نام و نوبت دهی اینترنتی ۴۸۴ نفر برای اهدای خون انجام شده که در این ثبت نام، اطلاعات اهداکنندگان در سایت انتقال خون ثبت شده است تا این افراد در زمان مقرر نسبت به اهدای خون و بدون نوبت در پایگاه انتقال خون اقدام کنند.

وی ادامه داد: اهداکنندگان برای رزو اهدای خون به صورت اینترنتی، باید در مرحله نخست اطلاعات خود را در سایت وارد کنند تا نوبت دهی آنها صورت بگیرد و در زمان مراجعه به پایگاه های انتقال خون، بدون نوبت خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین مطرح کرد: در این زمان، ۱۰۷ نفر از اهداکنندگان با سابقه و مستمر در گروه خونی o مثبت و ۵۸ نفر  نیز در گروه خونی o منفی نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند.

برادران ضمن اشاره به اهدای گروه های خونی گفت: در مراجعات اهداکنندگان برای نخستین بار به پایگاه های انتقال خون، ۵۵ نفر  در گروه خونی o  مثبت و ۶۰ نفر  هم در گروه خونی o منفی خون اهدا کرده اند.

وی تصریح کرد: در مجموع مراجعات اهداکنندگان می توان گفت که ۱۵۹ نفر برای نخستین بار و ۲۶۷ نفر هم جزو اهداکنندگان با سابقه و مستمر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: با توجه به حضور گسترده مردم قزوین در پایگاه های انتقال خون، میزان ثبت نام در طرح «سپاس» یا ثبت نام اهدای سلول های بنیادی افزایش یافته است چراکه مردم از این طرح استقبال کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.