وزیر خارجه عربستان با اشاره به اینکه آنچه ضد دوحه رخ می دهد محاصره نیست، اعلام کرد: محاصره یعنی اینکه جنگنده ها بر فراز قطر ظاهر شوند.

به گزارش قدس آنلاین،عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که قطر پنج خواسته مهم چهار کشور عربی برای پایان تحریم را برآورده کرده است.

وی در سخنانی در برنامه «اینجا پایتخت»، تلویزیون مصر گفت: قطر برخی شروط را پذیرفته از جمله امضای یادداشت تفاهم با آمریکا در زمینه تروریسم که برای سالیانی با آن مخالفت می کرد، حضور مسئولان آمریکایی در بانکهای قطری، قوانینش را تغییر داده است، حمایتش را از گروههای افراطی در سوریه و لیبی کم کرده است که به حل مسالمت آمیز این دو بحران کمک کرده است و نیز حمایتش از حماس را کم کرده است.

الجبیر در ادامه اعلام کرد: بحران با قطر بسیار بسیار کوچک است و نباید بیش از حجمش آنرا بزرگ کرد، موضوعات بسیار دیگر عربی هستند که باید به آنها توجه شود. کما اینکه مشکل کوچکتر از آن است که برای آن به راهکار نظامی روی آورده شود و این اصلا مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه آنچه ضد قطر رخ می دهد محاصره نیست گفت: محاصره یعنی اینکه جنگنده ها برای فراز قطر ظاهر شوند و ناوهای جنگی به کار گرفته شوند. اقدامات اتخاذ شده فقط در راستای تحریم است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.