۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 575089

الگویی برای مردمی بودن خادمان

امیر ابراهیم رسولی

روزها زلزله کرمانشاه نشانه هایی از فرهنگ مردم ایران زمین را بیش ازپیش به رخ کشیده است. فرهنگ دلسوزی برای هموطن، فارغ از قوم و اختلافات رایج درمیان مردم موضوع تازه‌ای نیست

الگویی برای مردمی بودن خادمان

قدس آنلاین- این روزها زلزله کرمانشاه نشانه هایی از فرهنگ مردم ایران زمین را بیش ازپیش به رخ کشیده است. فرهنگ دلسوزی برای هموطن، فارغ از قوم و اختلافات رایج درمیان مردم موضوع تازه‌ای نیست، اما جلوه‌های متفاوت آن را این روزها بیش از گذشته می‌بینیم. درکنار مردمی که احساس تکلیف کرده‌اند، چهره‌های ورزشی، اجتماعی، دانشگاهی و هنرمندان نیز در کنار مردم خسارت دیده قرارگرفته‌اند و از هیچ کوششی در قبال آنان دریغ نمی‌کنند. اما آنچه در این میان مهم بوده و هست مسئولان و خادمان نظام درهر جایگاه و رتبه و نهادی که هستند، در کنار روحیه شخصی خود، وظیفه و تکلیف شرعی و عرفی مسئولیتشان اقتضا می‌کند بیش از دیگران کنار مردم بوده و به نوعی مردمی عمل کنند. اگرچه انصافاً همگی تا امروز همه توان خود را به کار گرفته‌اند و تلخی سخن و رفتار برخی را نیز جبران کرده‌اند، اما روحیه و رفتارها در این خدمت متفاوت است.
مردمی که نظاره گر خادمان خود و نحوه فعالیت آنان هستند، باید حس کنند منتی بر سر آنان نیست و خادمان آن‌ها خالصانه تلاش می‌کنند.
اقدامات رهبر انقلاب در واقعه زلزله کرمانشاه را می توان الگویی برای مسئولان کشور دانست تا با دقت در رفتار و گفتار ایشان مسیر درستی را در خدمت خالصانه و بی منت و در حقیقت کلمه مردمی بودن درپیش گیرند و بهترازگذشته در کارخودعمل کنند. نظارت ازداخل خودرو، دستورهای صرفاً از مرکز، کارهای تبلیغاتی و عکس‌های تشریفاتی هیچ کدام چاره آلام مردم زلزله زده نیست.
نگاهی به نوع سخنان رهبرانقلاب و رفتار ایشان، گویای روشی متعالی از رهبری در حکومت دینی در عصر معاصر است. رفتار حاکمان مثلاً اسلامی در همین کشورهای اطراف نشان دهنده فاصله مردم با حاکمان و مسئولان است. مردم زلزله زده این روزها انتظار بیجایی از مسئولان ندارند. آن‌ها درکی می‌خواهند در قامت کسانی که نسبت به آن‌ها تکلیف دارند. وسایل مادی بخشی از این انتظار است همه در کنار آن دستی پدرانه و برادرانه می‌خواهند بر دلی که غم از دست دادن عزیزی یا دوستی، فامیلی آزارشان می‌دهد.
بی‌گمان در نظام، بالاترین حساسیت‌ها نسبت به جایگاه مسئولان در رهبری نظام است، اما ایشان با دقت در رفتار خود از بسیاری دیگر که در منطقه زلزله زده حاضر شدند مردمی‌تر عمل کردند تا رؤسای قوا بویژه رئیس مجلس و رئیس دولت از ایشان الگو گیرند. درحضور ایشان در منطقه نه از نیروی ویژه خبری بود نه از تدابیر شدید امنیتی، بلکه با رعایت حداقل‌ها ایشان کنار مردم قرار گرفتند و مرهمی شد بر زخم مادی و معنوی مردمی که یکشبه دنیای خود را سیاه دیدند. رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی از یاری رساندن به زلزله زدگان قدردانی کردند، اما فرمودند هنوز کارهای زیادی هست که باید برای آن‌ها انجام گیرد. نوع رفتار ایشان با مردم الگویی شد تا از این پس برخی بیاموزند مردمی بودن شدنی است، اما بصیرتی می‌خواهد تا میان خود و مردم فاصله نبینند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.