زاهدان-طرح ساخت راه آهن چابهار- زاهدان با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور با توجه به تمدید زمان اتمام این پروژه، پیش بینی می‌شود این طرح تا سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد.

پیش بینی طرح ساخت راه آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۳۹۹

به گزارش قدس آنلاین، بازدید رییس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری و سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان صبح چهارشنبه از طرح ساخت راه آهن چابهار - زاهدان انجام گرفت. این طرح با هدف إیجاد کریدور ریلی شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران از طریق ایجاد ارتباط ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و أفغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و إیجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه در حال احداث است.

بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری، طول این طرح ٦١٠ کیلومتر می باشد که با احتساب خطوط ایستگاهی ٧٣٠ کیلومتر طول خواهد داشت. بر اساس طراحی انجام شده ی این پروژه سرعت حرکت قطار مسافری ١٦٠ کیلومتر در ساعت و نوع باری آن ١٢٠ کیلومتر در ساعت می باشد.

این خط آهن با عبور از شهرهای چابهار-نیکشهر - ایرانشهر- خاش به زاهدان خواهد رسید و دارای ٢٩ ایستگاه می باشد.

گفتنی است در طول مسیر این خط آهن ٣٥ دهانه تونل به طول ١٣ هزار و ٧٥٠ متر و ٢٢٣ دستگاه پل خاص به طول ١١ هزار و ٥٠٠ متر وجود دارد.

با توجه به تمدید زمان إتمام این پروژه، پیش بینی می شود این طرح تا سال ١٣٩٩ به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.