اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آزادسازی بوکمال به معنای واقعی، تخریب یکی از پایگاه های اصلی داعش در خاک سوریه است.

آزادسازی بوکمال به معنای واقعی تخریب پایگاه داعش است

 به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان بر گزار می شود ، افزود: تجزیه شرق رود فرات در سوریه (حدود یک پنجم خاک این کشور) هدف اصلی داعش بود که آزادسازی بوکمال و تخریب پایگاه اصلی این گروهک تکفیری همه نقشه ها را نقش برآب کرد و امروز سوریه و عراق در امنیت به سر می برند.

وی ادامه داد: هوشیاری و درایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، اقدام به هنگام آیت الله سیستانی در شکل گیری نیروهای بسیج مردمی در عراق و از ایثارگری های رزمندگان اسلام در سپاه قدس، لشگر بدر و حشدالشعبی زمینه آزاد سازی سوریه و عراق را فراهم کرد و امروز مسلمانان باید شکرگزار این نعمت الهی باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: جریان فکری انحرافی و شجره خبیثه داعش که از سوی استکبار جهانی سازماندهی و حمایت شده بود، در ۶ سال گذشته آسیب های بسیاری را در کشورهای سوریه و عراق وارد کرد که در نهایت با رشادت های رزمندگان اسلام و به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی، متحمل شکست شدند.

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین پشتیبان اسلام، مسلمانان و مستضعفان جهان است و با تمام قوا در مقابل زورگویی های دشمنان اسلام از قبیل آمریکا، اسرائیل و آل سعود جنایتکار ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مقاومت و از خودگذشتگی مردم سوریه و عراق را در جریان مبارزه با داعش مثال زدنی و ستودنی عنوان کرد و گفت: اگر حمایت ها و فداکاری های مردم این ۲ کشور نبود شاید این پیروزی به دست نمی آمد و جهان اسلام همچنان درگیر جنگ و خونریزی با داعشیان بود.

وی ادامه داد: هر گاه مسلمانان از پیرامون خود و تصمیم گیری های پشت پرده دشمنان اسلام غافل شدند، مشکلات و مسائل بسیاری حادث شد اما در جریان مبارزه با داعش وحدت و یکپارچگی بی سابقه مسلمانان ایران، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان به خوبی شکل گرفت و فتح الفتوحی تاریخی رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شکل گیری آل سعود در ۹۰ سال گذشته را حاصل غفلت مسلمانان دانست و گفت: اگر در آن زمان مسلمانان وحدت و یکپارچگی را در دستور کار قرار می دادند امروز به جای جریان وهابیت، اسلام ناب محمدی(ع) خادم الحرمین شریفین در عربستان بود.

وی اضافه کرد: اگر عراق و سوریه به حال خود رها شده بود، امروز داعشیان وارد خاک ما شده بودند و باید در شهرهای خودمان با آنها مقابله می کردیم.

آیت الله دری نجف آبادی پیام آزادسازی عراق و سوریه را توانمندی مسلمانان دانست و گفت: بی شک مسلمانان با وحدت و یکپارچگی می توانند بزرگترین و قدرتمندترین دشمنان خود نیز شکست دهند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اقدامات دولتی و مردمی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز گفت: کمک های مردمی و دولتی باید از اقلام به کمک های مادی تغییر کند چرا که اقلام مصرفی حتی بیشتر از نیاز در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری هفته گرامیداشت بسیج نیز گفت: این شجره طیبه یادگار امام راحل است که از بدو تاسیس در هر بخشی که نیازی احساس شده بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی وارد میدان شده و کارها را به خوبی پیش برده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.