رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه گفت که آمریکا بایستی توضیح دهد به چه دلیل و علیه کدام کشورها ارسال کامیون‌های پر از سلاح به سوریه را ادامه می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین، یک روزنامه ترکیه‌ای با پوشش اظهارات «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی روز سه‌شنبه با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه نوشته وی خواستار توضیح آمریکا درباره ارسال کامیون‌های سلاح به سوریه شده است.  

به نوشته بخش انگلیسی روزنامه ینی‌ شفق،   «رجب طیب اردوغان گفت که فرایند شکل‌گیری و افول داعش پر از معما است و ایالات متحده بایستی توضیح دهد چرا و علیه کدام کشورها به ارسال کامیون‌های پر از سلاح به سوریه ادامه می‌دهد.»

اردوغان با بیان اینکه هیچ‌کس انتظار ندارد ترکیه در قبال مسائل سوریه نظاره‌گری بی‌تفاوت باشد،  مدعی شد که «عملیات سپر فرات» اولین گام برای نابودی داعش بوده و ترکیه اولین کشوری بوده که ثابت کرده این سازمان تروریستی، موجودیتی بی‌خاصیت است.  

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع نشست سه‌جانبه ترکیه، روسیه و ایران پرداخت و تصریح کرد که روز ۲۲ نوامبر برای برگزاری نشست‌هایی مهم درباره آینده منطقه در سوچی خواهد بود.

اردوغان بر اهمیت روابط با روسیه علی‌رغم پاره‌ای اختلافات تأکید و در ادامه خاطرنشان کرد که ایران هم حساسیت‌های ترکیه در منطقه را در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.